پرونده‌سازی جدید قوه قضائیه علیه عاتکه رجبی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان روز شنبه از تشکیل پرونده قضایی جدید برای عاتکه رجبی، معلم و فعال صنفی، با عنوان اتهامی «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب» خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس مطلبی که در کانال تلگرامی این شورا منتشر شد این پرونده قضائی نیز در ادامه‌ فشار بر فعالان صنفی در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تایباد، در شرق استان خراسان تشکیل شده است.

پیش از این خانم رجبی روز ۱۹ اردیبهشت، پیرو فراخوان این شورا در تجمع اعتراضی مقابل آموزش و پرورش مشهد بازداشت شده بود. این فعال صنفی سپس با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد هزارتومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

خانم رجبی مهر ماه گذشته نیز به دلیل انتشار پیام‌هایی ویدئویی در حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از محل کار خود اخراج شده بود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ضمن ابراز ناخرسندی از صدور احکام ناعادلانه‌ی بر علیه فعالان صنفی، این برخوردهای را محکوم و تاکید کرده است که در برابر آن سکوت نخواهد کرد.

این شورا همچنین تاکید کرده است که انتظار دارد پرونده‌های همه‌ معلمان در دادگاه‌های قانونی بدون اعمال نظرهای ناصواب و با رویه‌ صحیح قضایی مورد بازبینی قرار گیرد.

پس از اعتراضات سراسری در ایران در پی فشار و سرکوب از سوی نهادها و مقامات امنیتی ، برخوردهای شدیدی با معلمان در سراسر کشور صورت گرفت که این نوع اقدامات، بازداشت های گسترده و صدور احکام سنگین برای معلمان را در پی داشته است.