مهدخت دامغانپور یکی از وکلای محمد قبادلو احضار شد

امیر رئیسیان یکی از وکلای محمد قبادلو در شبکه اجتماعی ایکس از احضار مهدخت دامغانپور، دیگر وکیل این معترض اعدام شده خبر داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیر رئیسیان نوشت: درباره اجرای حکم قصاص ‎محمد قبادلو ما ‎قوه قضاییه را به «مناظره در رسانه» دعوت کردیم، قوه قضاییه اما «محاکمه در دادسرای رسانه» را ترجیح داد.

او افزود: امروز همکارم خانم ‎مهدخت دامغانپور احضار شد و مستندات و مدارک مربوطه را ارئه داد.

پس از اجرای حکم اعدام محمد قبادلو، امیر رئیسیان وکیل پرونده با انتقاد از روند حقوقی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی و این ادعا که «پرونده اعاده دادرسی محمد قبادلو ۲ بار در دیوان‌عالی کشور رد شده » قوه قضائیه را به مناظره فراخواند.

محمد قبادلو، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری پارسال ایران، به زیرگرفتن عمدی گروهی از ماموران نیروی انتظامی و قتل استوار فرید کرم‌پور متهم شده بود.

میزان، پایگاه خبری قوه قضائیه ایران، در خبر خود نوشت «حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی به نام «فرید کرم‌پور حسنوند» و مجروح کردن ۵ مامور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، اجرا شد».
محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ و ساکن شهر پرند بود.

آقای رئیسیان، بلافاصله پس از انتشار خبر اجرای حکم موکلش در پایگاه خبری میزان، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «خبرگزاری میزان اگر راست می‌گوید شماره و تاریخ صدور این حکم را اعلام کند. در این پرونده حکم قطعی قصاص در اعاده دادرسی توسط شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده است و پس از آن شعبه هم‌عرض هم حکم نداده است. حکم دیگری هم به ما ابلاغ نشده است.»

اما خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه نوشت «پرونده اعاده دادرسی محمد قبادلو ۲ بار در دیوان‌عالی کشور رد شده و ادعای وکیل این متهم صحت ندارد.»

آقای رئیسیان کسانی که اظهاراتش را به چالش کشیدند به مناظره دعوت کرده است.