مجاهد کورکور
/

هشدار یک نهاد حقوق بشری درباره اعدام قریب‌الوقوع مجاهد کورکور

مرکز مشاوره و آموزش حقوقی دادبان، روز دوشنبه ۲۳ بهمن با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس درباره اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام مجاهد کورکور هشدار داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دادبان نوشت که حکم اعدام مجاهد کورکور توسط دیوان عالی کشور تایید شده و به دایره اجرای احکام کیفری در اهواز ارسال شده است.

این نهاد مدافع حقوق بشر همچنین نوشته مجاهد کورکور از یک ماه گذشته تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و از زمان بازداشت در سلول انفرادی محبوس است.

مجاهد کورکور در ۲۹ آذرماه سال گذشته و به دنبال رویدادهای خونین ۲۵آبان شهر ایذه بازداشت شد.

او در دادگاه انقلاب ایذه به «تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی، و ایراد خسارت به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک» متهم شد و پس از آن، در فروردین‌ ۱۴۰۲ اعلام شد که او را به‌عنوان عامل اصلی قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم کرده‌اند.

این درحالی‌‌ست که خانواده کیان پیرفلک بارها تاکید کرده‌اند که مجاهد کورکور را عامل قتل فرزندشان نمی‌دانند و خواهان اجرای حکم اعدام برای او نیستند.

«سجاد پیرفلک»، عموی کیان، پیش‌از این در پیامی اعلام کرده بود که ازنظر خانواده آن‌ها، مجاهد کورکور نه‌تنها متهم و عامل قتل کیان پیرفلک نیست، بلکه حتی «مظنون» این پرونده نیز نیست.

«زینب مولایی»، مادر کیان پیرفلک، نیز در مراسم خاکسپاری پسرش، به‌صراحت عوامل حکومتی جمهوری اسلامی را مسئول و عامل کشته شدن کیان معرفی کرده بود.

نهادهای حقوق بشری تاکید کرده‌اند که جز اعترافات اجباری اخذ شده از مجاهد کورکور به واسطه شکنجه، هیچ مدرک دیگری مبنی بر تایید اتهامات انتسابی علیه او وجود ندارد.