/

دومین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی در هفته جاری برگزار می شود

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی، در توییتر خبر داد که همسرش و الهه محمدی، دو خبرنگاری که به دلیل گزارش از مرگ حکومتی مهسا امینی به زندان افتادند، در هفته جاری برای بار دوم به دادگاه خواهند رفت.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به گفته آقای آجرلو دومین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی سه‌شنبه ۳ مرداد و الهه محمدی چهارشنبه ۴ مرداد به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود.

او در توئیت خود خاطرنشان کرده است که امروز الهه و نیلوفر برای دومین‌بار در طول ۱۰ ماه بازداشت، با وکلای خود دیدار کردند.

آقای آجرلو تاکید کرده خواسته ما همچنان برگزاری دادگاه به صورت علنی و آزادی هر چه سریع‌تر آن‌ها است.

اولین جلسه دادگاه دو روزنامه نگار زندانی به صورت غیرعلنی و در تاریخ ۸ و ۹ خردادماه سال جاری برگزار شد که وکلای آنان تاکید کردند که اجازه دفاع به آنها داده نشده است.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن همزمان با بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان و سپس جان باختن او بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت ارشاد، گزارشاتی در این باره تهیه کردند و به همین اتهام بازداشت شدند.

اتهام این دو خبرنگار از سوی قوه قضائیه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

بیش از ۳۰۰ روز از بازداشت این دو روزنامه نگار می گذرد.