/

صدور قرار جلب برای چهار نفر از اعضای کانون صنفی فرهنگیان گیلان

دادسرای عمومی و انقلاب رشت برای شماری از اعضای کانون صنفی فرهنگیان گیلان به اتهامات «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرمجاز مکرر» قرار جلب صادر کرده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران از صدور قرار جلب برای چهار معلم در استان گیلان خبر داد.

این احکام از سوی شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب رشت در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ صادر شده است.

طبق حکم صادره، اتهامات انتسابی «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرمجاز مکرر» عنوان شده است.

اسامی اعضای کانون صنفی معلمان گیلان که برای آنها قرار جلب صادر شده، تیمور باقری کودکانی، غلامرضا اکبرزاده‌باغبان، طهماسب سهرابی و حسین مهدی زاده عنوان شده است.

گفته شده قرار جلب با استناد به مواد ۵۰۰ و ‌۶۱۸ قانون مجارات اسلامی صادر گردیده است.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، هر شخصی علیه نظام جمهوری اسلامی یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا ‌یکسال محکوم خواهد شد.

همچنین طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر شخص با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از‌ کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران جزییات بیشتری ارائه نداده و نوشته است که به زودی گزارش کاملی از روند این پرونده منتشر خواهد کرد.