سامان صیدی
/

سامان یاسین خواننده رپ زندانی از هموطنان خواست تا صدای او باشند

سامان یاسین خواننده رپ زندانی، در یک فایل صوتی از زندان رجایی شهر ضمن اعتراض به وضعیت بلاتکلیف در زندان و بی اطلاعی از جرم خود، از هموطنان خواسته تا صدای او باشند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آقای یاسین ۲۷ ساله اهل کرمانشاه و مقیم تهران در این فایل صوتی می گوید: من نه آدم سیاسی و نه عضو یا طرفدار گروه سیاسی هستم. من هم مثل همه شما می‌خواهم اوضاع زندگی‌ما و حال دل‌مان خوب شود.

یاسین می گوید جرمی مرتکب نشده و صرفا ترانه‌‌هایی خوانده است درباره درد جامعه.

او افزوده است: ابوالقاسم صلواتی در این ده ماه بازداشت به من اجازه داشتن وکیل انتخابی را نداده است، اجازه نداده وکیلی انتخاب کنم که بتواند روی پرونده‌ام کار کند… یک وکیل تسخیری برایم تعیین کرده‌ به اسم حسین سرتیپی که وقتی با این وکیل تسخیری هم تماس می‌گیرم، می‌گوید قاضی نمی‌گذارد بروم روی پرونده‌ات.

او در این فایل صوتی خطاب به هموطنان خود می گوید «از همه شما می خواهم مرا فراموش نکنید و صدای من باشید».

سامان صیدی (یاسین) در دهم مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی پیشتر در هفت آبان گزارش داد که یاسین در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب «به دلیل شرکت در اعتراضات» به «پشتیبانی از تجمعات اعتراضی، خواندن سرودها و ترانه‌های حماسی و انقلابی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام بر علیه امنیت کشور و محاربه» متهم شده است.

دی ماه سال گذشته حسین سرتیپی، وکیل سامان صیدی در توییتی نوشت: پرونده سامان صیدی برای رسیدگی مجدد به ایرادات هفتگانه دیوان عالی کشور به دادستانی ارجاع شد. به فرض رفتار ادعایی از سوی موکلش مجازات وی اعدام تشخیص داده نشده است.