دادگاه سپیده قلیان به دلیل ممانعت او از پوشش حجاب اجباری برگزار نشد

دادگاه فعال مدنی زندانی علیرغم حضور ریاست دادگاه، نماینده دادستان و نماینده شاکی به دلیل خودداری او از پوشش روسری و چادر برگزار نشد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مهدی قلیان برادر سپیده قلیان در حساب اینستاگرام خود از عدم برگزاری دادگاه این فعال مدنی زندانی به دلیل خودداری او از پوشش حجاب اجباری جمهوری اسلامی خبر داده است.

وی نوشت: امروز صبح خواهرم سپیده به دادگاه اعزام شده بود و از ساعت هشت صبح در دادگاه حضور داشت اما به این دلیل که حاضر نشد با روسری و چادر در جلسه دادگاه حضور پیدا کند، دادگاه امروز از طرف مسئولین قوه قضائیه لغو شد و سپیده را دوباره به زندان اوین برگرداندند.

از سویی دیگر نیز مسئولان دادگاه این زندانی و آمنه‌سادات ذبیح‌پور، معروف به بازجو خبرنگار جمهوری اسلامی اعلام کردند: «علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی و انتظار کافی و طولانی مدت دادگاه و نظر به اینکه متهم سپیده قلیان با عنایت به توصیه‌های فراوان حاضر به رعایت حجاب نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.»

سپیده قلیان پیشتر پس از آزادی از زندان در فضای مجازی  اعلام کرد که آمنه‌سادات ذبیح‌پور در مراحل بازجویی او حضور داشته است.

این فعال مدنی محبوس در زندان اوین روز گذشته با انتشار نامه‌ای درباره برگزاری جلسه علنی دادگاه خواهان حضور کنشگران مقابل این دادگاه شده بود.

وی نوشته بود: مردم شریف ایران، چنانچه می‌دانید اعلام کرده بودم که در دادگاه‌ نمایشی جمهوری اسلامی در پی شکایت بازجوخبرنگار آمنه سادات ذبیح‌پور شرکت نمی‌کنم. امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد. از آنجایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملاعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بیدادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم.