موافقت پلیس سوئد با درخواست آتش زدن تورات و انجیل مقابل سفارت اسرائیل

رسانه‌های سوئد از موافقت پلیس این کشور با درخواست آتش زدن تورات و انجیل مقابل سفارت اسرائیل در پاسخ به آتش زدن قرآن مقابل یک مسجد در استکهلم خبر داده‌اند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پلیس سوئد با درخواست برای برگزاری یک گردهمایی عمومی برای سوزاندن تورات و انجیل، کتاب‌های مقدس یهودیان و مسیحیان در شهر استکهلم موافقت کرده است.

قرار است این گردهمایی فردا شنبه بیست و چهارم تیر ماه مقابل سفارت اسرائیل در استکهلم برگزار شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های سوئد، مردی ۳۰ ساله این درخواست را به پلیس سوئد ارائه کرده و گفته است این تجمع نمادین برای دفاع از آزادی بیان برگزار می‌شود.

او گفته است: سوزاندن تورات و انجیل، پاسخی به آتش زدن قرآن در مقابل مسجدی در استکهلم در ماه گذشته است.

اقدام یک شهروند عراقی در سوزاندن قرآن در استکهلم منجر به برانگیختن خشم جهان اسلام و اعتراضات گسترده و یورش به سفارت سوئد در بغداد شد.

کشورهای مسلمان و سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌هایی اقدام این فرد را در آتش زدن قرآن محکوم کردند.

در واکنش به تصمیم پلیس سوئد برای موافقت با آتش زدن تورات و انجیل مقابل سفارت اسرائیل،  زیو نوو کولمان، سفیر اسرائیل در سوئد در توییتی نوشت: من سوزاندن کتاب مقدس هر دینی را به‌شدت محکوم می‌کنم. چنین کاری اقدامی از روی نفرت و بی‌احترامی است و هیچ ربطی به آزادی بیان ندارد.

وی طی روزهای اخیر در واکنش به انتشار خبر درخواست سوزاندن تورات و انجیل در استکهلم در توییتی نوشت؛ از درخواست‌های بیشتر برای سوزاندن کتاب‌های مقدس، چه قرآن، چه تورات و چه دیگر کتاب‌های مقدس شوکه و وحشت‌زده شده است.

از سویی دیگر، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای، آتش زدن قرآن را محکوم کرده بود.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: من این عمل شرم‌آور را علیه آنچه که برای برادران و خواهرانمان، فرزندان ابراهیم که به خدا ایمان دارند، مقدس است، به‌شدت محکوم می‌کنم. این اقدامات کاملاً مغایر با ارزش‌های برادری بین ادیان است که ما به عنوان یک ملت و دولت برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.