توقیف کشتی حامل تسلیحات جمهوری اسلامی برای شبه‌نظامیان حوثی‌

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از توقیف یک کشتی حامل تسلیحات جمهوری اسلامی برای شبه‌نظامیان حوثی خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام اعلام کرد: یک ناوچه گارد ساحلی ایالات متحده که در منطقه تحت مسئولیت سنتکام مستقر شده است، روز هشتم بهمن سال جاری در دریای عمان یک کشتی حامل تسلیحات پیشرفته متعارف و دیگر کمک‌های مرگبار جمهوری اسلامی به مقصد منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را توقیف کرده است.

ژنرال مایک اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، تسلیحات توقیف‌شده جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن را نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی در منطقه خواند.

او افزود: عرضه مستمر تسلیحات پیشرفته متعارف از سوی جمهوری اسلامی به حوثی‌ها، «نقض مستقیم قوانین بین‌المللی» است و همچنان امنیت دریانوردی بین‌المللی و جریان آزاد تجارت را تضعیف می‌کند.

در بیانیه سنتکام آمده است که کشتی توقیف‌شده حامل بیش از ۲۰۰ بسته حاوی اجزای موشک بالستیک میان‌برد، مواد منفجره، قطعات شناورهای بدون سرنشین زیر آب و روی آب، تجهیزات ارتباطی نظامی، قطعات پرتابگر موشک بالستیک هدایت‌شونده ضد تانک، و دیگر قطعات نظامی بوده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرده که عرضه، فروش یا انتقال چنین کمکی ناقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل است که توسط قطعنامه‌های ۲۶۷۵ و ۲۷۰۷ تمدید شده است.

سنتکام در پایان تاکید کرده که به همکاری با متحدان و شرکای آمریکا به منظور مقابله با انتقال کمک‌های مرگبار جمهوری اسلامی به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه از طریق تمامی ابزارهای قانونی از جمله تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل متعهد است.