/

افسانه بایگان در پی پرونده‌سازی‌ نهادهای امنیتی از عرصه بازگیری کناره‌گیری کرد

بانوی بازیگر سینما که همزمان با اوج‌گیری خیزش سراسری با انتشار تصاویر بدون حجاب اجباری جمهوری اسلامی، همراهی خود با مردم را اعلام کرده بود، از عرصه بازیگری کناره‌گیری کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، افسانه بایگان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر درباره پرونده‌سازی نهادهای امنیتی به دلیل نحوه پوشش خود در اماکن عمومی و مراسم‌ها نوشت: بعد از محکومیت قبلی به عنوان کشف حجاب پوششی را انتخاب کردم که چند سال پیش در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر از آن استفاده کرده، عکس، و فیلمهای آن در فضای مجازی منتشر شد و بنده هیچ تذکر و توبیخی حتى به اشاره مثل ممنوعیت حضور در سینما و…» دریافت نکردم.

وی افزود: برای منکه اولین حضورم در سریال سربداران با همینگونه پوشش بوده باورنکردنی است که چنین پوششی امروز درخور اتهامی بسیار سنگین شده باشد، دیگر چه باید کرد؛ هنرمند همیشه با قضاوتهایی سختگیرانه مواجه بوده است.

این هنرپیشه سرشناس ایرانی تصریح کرد: در چنین شرایطی معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سالها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی‌ام دستخوش انواع سوء تعبیرها از هر سو شده و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته میشود.

خانم بایگان در پایان نوشت: ناچار، اعلام میکنم که در این زمان مصلحت وقت در آن میبینم که از عرصه بی حرمت بازیگری کناره گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم. باقی دوست…

این بازیگر سینما و تلویزیون چند روز پیش با انتشار پستی در صفحه ایسنتاگرام خود خبر داده بود که روز شنبه ۱۷ تیر در دادگاه حاضر می‌شود تا در مورد دلیل استفاده از کلاه به جای حجاب اجباری و اتهام «در معرض قراردادن شیء» توضیح دهد.

وی دو ماه پیش در حالی که کلاه بر سر داشت برای دیدن نمایش «کافه عاشقی» به سالن تئاتر رفته بود.

خانم بایگان عنوان کرده است که «بر اساس ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی» و طبق کیفرخواست به اقدام خلاف عفت و اخلاق عمومی متهم شده است.

پیش از افسانه بایگان، هنگامه قاضیانی دیگر بازیگر سینما که در پی انتشار تصاویر بدون حجاب، از سوی قوه قضائیه برای او پرونده قضایی تشکیل شده بود، از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.