/

انجمن قلم آمریکا خواهان آزادی توماج صالحی شد

انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حکم شش سال زندان یک خواننده سبک رپ اعتراضی، خواهان آزادی فوری او شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری توماج صالحی، خواننده رپ ایرانی شد.

انجمن قلم آمریکا می‌گوید٬ صدور حکم شش سال زندان برای توماج صالحی آن هم تنها به خاطر اجرای موسیقی اعتراضی و تشویق معترضان، امری «بی‌رحمانه» است.

در این بیانیه آمده است: توماج صالحی که از زمان دستگیری در مهر ماه گذشته به دلیل ایجاد “افساد فی الارض” به شدت تحت شکنجه قرار گرفته و از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شده است.

جولی تربو، مدیر گروه «ارتباط با هنرمندان در معرض خطر» در اینباره گفت: حکم شدید صادر شده برای صالحی نمونه بارز اقدامات وحشیانه مقامات ایرانی است.

وی افزود؛ آزار و اذیت هنرمندان صرفاً به خاطر بیان خلاقانه و آزادانه آنها غیرقابل قبول است. اگرچه این حکم او را از سلول انفرادی خارج کرده است، اما ما همچنان نگران امنیت و رفاه او هستیم.

تربو اظهار داشت: ما خواستار آزادی فوری وی و رفع تمامی اتهامات علیه وی هستیم. ما بر تعهد خود برای دفاع از آزادی هنری و محکوم کردن هر نوع ظلم بر هنرمندان و فعالان فرهنگی استوار است.

در بیانیه همچنین اشاره شده است: صالحی از زمان دستگیری به شدت شکنجه شده، از مراقبت‌های پزشکی و هرگونه فرصتی برای ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.

انجمن قلم آمریکا با بیان اینکه ماه گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات ایرانی در حال انجام محاکمه غیرعلنی صالحی هستند، نوشت: فقدان روند دادرسی را محکوم می‌کنیم و خواستار شفافیت اطلاعات در مورد محاکمه صالحی و محاکمه سایر زندانیان عقیدتی شد که در حال حاضر توسط مقامات ایرانی در بازداشت به سر می‌برند، هستیم.