زهرا سعیدیان‌جو در بازداشت نهادهای امنیتی

خواهر یکی از کشته‌شدگان خیزش سراسری که طی روزهای اخیر بازداشت شده، به نهادهای امنیتی تحویل داده شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حسین‌علی حاتمی، وکیل خانواده جاویدنام میلاد سعیدیان‌جو، در گفتگوی اختصاصی با موسسه دادبان در اینباره گفته است: موکلم زهرا سعیدیان‌جو، پس از بازداشت به نهادهای امنیتی تحویل داده شده است.

بنابر گفته‌های این وکیل دادگستری، مادر زهرا ۱۹ تیر ۱۴۰۲، پس از خاموش‌ بودن طولانی‌ مدت تلفن همراه زهرا به بازپرسی ایذه مراجعه می‌کند و به او قول می‌دهند تا عصر همان روز از سوی دادسرا با ایشان تماس بگیرند که ساعاتی بعد زهرا با شماره‌ای ناشناس به مادرش زنگ‌زده و خبر بازداشتش را در تهران تایید و خبر از انتقال خود به ایذه می‌دهد.

آقای حاتمی وکیل خانواده سعیدیان‌جو گفت: «روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه مجددا مادر و همچنین برادر زهرا سعیدیان‌جو همراه من، در دادسرای عمومی و انقلاب ایذه جهت پیگیری پرونده زهرا حاضر شدیم و علی‌رغم اینکه ساعتها در دادسرا حضور داشتیم و با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ایذه و بازپرس شعبه دوم شخصا صحبت کردم و به نتیجه مشخصی دست نیافتیم.

وی افزود: در دادسرا فقط عنوان کردند که به دایره نیابت قضایی تهران مراجعه کنید و  من تاکید کردم که حق قانونی خانواده متهم است که از اتهامات، محل نگهداری دخترشان و موضوع نیابت مطلع شود. در حالی که حتی موفق نشدیم شماره پرونده و شماره نیابت را جهت پیگیری دریافت کنیم و بدون داشتن اطلاعات کافی خانواده قادر به پیگیری نیابت نیز نخواهند بود. بر همین اساس همه این مطالب این شک را ایجاد می کند که زهرا سعیدیان‌جو در اختیار نهادهای امنیتی قرار گرفته باشد.

این وکیل دادگستری اظهار داشت: زهرا از ارسال نیابت قضایی به تهران مطلع بود و قصد حضور در دادسرا داشت. من هم همان روز تلفنی با زهرا صحبت کردم و قرار شد زهرا خودش برای پیگیری پرونده به ایذه بیاید، ضمن اینکه تاکنون هیچ اخطاری برای او صادر نشده بود و از وجود پرونده دوم هم بی‌خبر بود.

زهرا سعیدیان‌جو روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه در پی خروج از محل کار خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و دلیل بازداشت وی «همدردی با خانواده‌های داغدار» عنوان شده است.