/

وکیل توماج صالحی از احتمال آزادی موکلش با اعمال «عفو» خبر داد

یکی از وکلای توماج صالحی با بازنشر گفتگوی خود با یکی از رسانه‌های داخلی در شبکه اجتماعی توییتر از احتمال آزادی این خواننده سبک رپ اعتراضی با اعمال «عفو» خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیر رئیسیان با انتشار این توییت نوشت: توماج صالحی درباره اتهامات افساد فی‌الارض و همکاری با دولت متخاصم محکوم نشده است. حکم قابل اجرا: ۶ سال و سه ماه.

وی افزود: به همین دلیل مشمول بخشنامه عفو میشود و انتظار این است که با اعمال این بخشنامه مقدمات آزادی‌اش فراهم شود.

این وکیل دادگستری در توضیحات تکمیلی درباره پرونده توماج صالحی طی گفتگو با «شبکه شرق» گفت:  توماج صالحی برای ۶ عنوان اتهامی به ۱۸ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است. اتهامات باقیمانده توماج شامل بخشنامه «عفو رهبری» است.

رئیسیان درباره ارزیابی وکلا از حکم صادره برای توماج صالحی نیز بیان کرد: «ارزیابی کلی وکلا از حکم صادره، آن است که در مواردی، دفاعیات ما مورد توجه قرار گرفته و موجبات تبرئه متهم از عناوین اتهامی‌ای چون افساد فی الارض به صورت مطلق و توهین به رهبری و ارتباط با دول متخاصم را فراهم آورده است ولی در مواردی نیز احکام صادره را دارای ایراد می‌دانیم به خصوص آنکه در ۲ مورد، برای یک عمل ارتکابی، ۲ مجازات در نظر گرفته شده است. البته هنوز تصمیمی برای ادامه روند گرفته نشده و باید با مشورت موکل، تصمیم بگیریم که به رای صادره اعتراض کنیم یا نه.» 

وی در بخش پایانی اظهاراتش، با تاکید بر اینکه اتهامات فعلی توماج صالحی با استناد به دادنامه صادره، شامل بخشنامه عفو رهبری است، خاطرنشان کرد: «بخشنامه عفو رهبری، دو شرط برای عدم اعطا عفو داشت. یکی ارتباط با سرویس‌های جاسوسی و کشورهای خارجی یا افساد و محاربه بود که توماج صالحی از بابت عناوین اتهامی مرتبط با آنها، تبرئه شده و دیگری داشتن دو سابقه محکومیت موثر کیفری بود که توماج صالحی فقط یک سابقه موثر دارد بنابراین به عقیده ما، اتهامات توماج صالحی در حال حاضر، شامل بخشنامه عفو رهبری است و مسئولان قوه قضائیه باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند. اما آنچه عیان است، صراحت بخشنامه عفو رهبری است و قرارگرفتن عناوین اتهامی آقای صالحی در دایره آن.»