سنتکام: رهبر داعش در حمله پهپادی در شرق سوریه کشته شد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن رهبر داعش در شرق سوریه طی یک حمله پهپادی خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام در این بیانیه اعلام کرده است: اسامه المهاجر، سرکرده داعش در سوریه را در جریان عملیات پهپادی در این کشور از پای درآورده است.

بر اساس این بیانیه، در این حمله، از همان پهپادهای ام‌کیو‌ ۹ استفاده شد که «روز جمعه، ۱۶ تیر، جنگنده‌های روسیه در یک رویارویی تقریبا دو ساعته، آنها را رهگیری و در معرض مزاحمت قرار داده بودند».

یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که کشته شدن این سرکرده داعش، به فاصله کوتاهی پس از مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای پهپادهای آمریکایی در نواحی غربی سوریه، رخ داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واشنگتن در سال گذشته میلادی، حملات و عملیات‌ خود را علیه عناصر مظنون داعش در سوریه افزایش داده و شماری از رهبران داعش را کشته است که پس از دست دادن آخرین قلمرو خود در سوریه در سال ۲۰۱۹ میلادی، در مناطق تحت کنترل شورشیان تحت حمایت ترکیه پناه گرفته بودند.

ایالات متحده از زمان کشتن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش، که خود را «خلیفه همه مسلمانان» اعلام کرده بود، رهبران بازمانده این گروه را هدف حملات خود قرار داده است.

فرماندهان ارتش ایالات متحده می‌گویند اگرچه توانایی‌های داعش کاهش یافته است و در موقعیت ضعیف‌تری برای بازسازی مجدد شبکه خود قرار دارد، اما همچنان یک تهدید مهم در منطقه به شمار می‌رود.