پس از حمله مسلحانه روز گذشته؛ انگشت اتهام رسانه‌های حکومتی در ایران به سمت مولوی عبدالحمید و تهدید به «تقاص»

یک روز پس از حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان، رسانه‌های نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی در اقدامی هماهنگ بدون نام بردن از مولوی عبدالحمید، اظهارات ساختارشکنانه را خط قرمز نظام و عامل خدشه دار کردن امنیت دانسته و تهدید کردند این حمله بدون تقاص نخواهد ماند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی بدون نام بردن از هیچ فردی، تهدید کرده است که «تقاص» حمله روز گذشته به کلانتری زاهدان را کسانیکه «اظهارات ساختارشکنانه» داشته‌اند، می‌دهند.

نور نیوز با اشاره به حمله روز گذشته به کلانتری ۱۶ زاهدان نوشته: «اظهارات ساختارشکنانه و اقداماتی که بستر ناامنی و خونریزی را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند، مخدوش کننده امنیت به عنوان خط قرمز نظام است.»

این رسانه در حساب توییترش نوشت که «خون پاک شهدای مدافع امنیت که در حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان به شهادت رسیدند، بدون تقاص نخواهد ماند.»

تنها فردی که پس از جمعه خونین زاهدان همواره از تریبون نماز جمعه برای انتقاد و اعتراض به اقدامات جمهوری اسلامی بهره بردهۀ، مولوی عبدالحمید روحانی پرنفوذ اهل سنت است که این روزها موجبات خشم حکومت و رسانه های نزدیک به آن را فراهم آورده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز در مطلبی با عنوان « آقای عبدالحمید! شما مسئول بسترسازی برای عملیات تروریستی امروز هستید» نوشت که پس از جمعه خونین زاهدان در مهرماه ۱۴۰۱ مولوی عبدالحمید به «تریبون ضد انقلاب» تبدیل شد. نویسنده مطلب معتقد است که خودداری اولیه از پذیرش تیم اعزامی از تهران به نمایندگی از علی خامنه‌ای در مهرماه سال گذشته، سخنان انتقادی و درخواست برای اعزام کارشناسان خارجی به زندان‌های جمهوری اسلامی و برنامه هفتگی اعتراض مقدمات این حمله را فراهم کرد. مشابه همین مطلب در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دیگر وابسته به نهادهای مختلف جمهوری اسلامی منتشر شد.

روزنامه کیهان که توسط نماینده مستقیم علی خامنه‌ای اداره می‌شود نیز به مولوی عبدالحمید حمله کرد و با انتشار گزارش و اتهاماتی که «تسنیم» به او زده بود، نوشت که «وقتی فتنه‌انگیزی و دعوت به شورش نقشبندی، مولوی نزدیک به خودش را حتی همین دیروز دید و جلوی او را نگرفت، زمانی که فتاوای پیشین خود درباره زنان را کنار گذاشت و برای جلب نظر اذهان بیمار، حرف‌های جدید زد و نتیجه حرف‌هایش را با ناامنی بیشتر استان و حتی حمله تروریستی نزدیک مسجد مکی دید و این چنین آشفته و نگران شد و بیانیه داد.»

وب‌سایت اصولگرای «الف» نیز در مطلبی حمله به کلانتری را محصول عملکرد مولوی عبدالحمید دانست و او را تهدید به برخورد کرد.

مولوی عبدالحمید دیروز و پس از حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان در بیانیه‌ای گفت: «نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.»

دیروز و در پی حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان ۲ مامور نیروی انتظامی و ۴ مهاجم کشته شدند و جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

گروه «جیش‌العدل» با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت و توییتر شبکه عدل، مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در تاریخ ۱۷ تیر را به عهده گرفت و اعلام کرد که این اقدام در واکنش به «جمعه خونین زاهدان» بود که توسط همین کلانتری رقم خورد.