/

یکی از وزرای دولت کانادا کفیل سیاسی توماج صالحی شد

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا و نماینده پارلمان ضمن پذیرش کفالت سیاسی توماج صالحی در حمایت از او، از ساکنان ونکوور خواست تا امروز مقابل آرت گالری تجمع کنند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا و نماینده پارلمان، کفالت سیاسی توماج صالحی را به عهده گرفت. او از ساکنان ونکوور خواست در تجمعی که روز شنبه ساعت دو عصر به وقت محلی در حمایت از توماج صالحی مقابل آرت گالری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی و نماینده پارلمان کانادا، پیشتر درباره آمادگی غرب برای تغییر رژیم در ایران گفته بود کشورهای غربی می‌خواهند در ایران دولتی سرکار باشد که به حقوق مردم ایران احترام بگذارد و ثبات این کشور و خاورمیانه را تضمین کند.

به گفته او رژیم ایران منشاء بسیاری از بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه است و جامعه جهانی می‌خواهد راه‌های بیشتری برای ایجاد تعادل در خاورمیانه ببیند.

ویلکینسون با تاکید بر اینکه کانادا در کنار سایر کشورهای متحد خود همواره به دنبال یافتن راه‌های جدید برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی است، از همه دولت‌های جهان خواسته بود علیه حکومت ایران اقدامات جدی در پیش گیرند.

توماج صالحی هشتم آبان در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد. این خواننده رپ، اهل شاهین‌شهر اصفهان است که در جریان اعتراضات سراسری محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از معترضان منتشر می‌کرد. صالحی شهریور سال گذشته نیز در پی انتشار چند ترانه اعتراضی در خانه‌اش بازداشت شد.

او بهمن‌ پارسال خبر داده بود که دادگاه درباره «اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» رأی به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی داده است.

او اکنون به  محاربه و افساد فی‌الارض متهم شده است، اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی می‌تواند حکم اعدام به‌دنبال داشته باشد.

از زمان بازداشت توماج صالحی کمپین های حمایتی بسیاری برای آزادی و حمایت از او در سراسر دنیا تشکیل شده و تظاهرات های اعترضی برپا شده است. تعدادی از نمایندگان پارلمان های مختلف جهان در کنار پذیرش کفالت سیاسی بازداشتی های اعتراضات ایران، کفالت توماج صالحی را نیز عهده دار شده اند.