/

انتقال یک فعال کارگری زندانی به بیمارستان در پی وخامت حال جسمانی

یک عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران که علیرغم وضعیت وخیم جسمانی، پیشتر بارها از اعزام به بیمارستان محروم شده بود، جهت پیگیری وضعیت درمانی به بیمارستان منتقل شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، داود رضوی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین که پیشتر به دلیل ممانعت از پوشیدن لباس زندان، اعزام وی به بیمارستان توسط مسئولان زندان لغو شده بود، با انتقال به بیمارستان تحت رسیدگی پزشکی قرار گرفت.

وی از بیماری‌های قلبی و گوارشی رنج می‌برد و در بیمارستان تحت خدمات پزشکی از قبیل انجام نوار قلب و اکوی قلب قرار گرفته است.

روز سه شنبه ۶ تیر ماه وکیل مدافع داود رضوی کارگر زندانی لایحه دفاعی را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تحویل داد و اعتراض خود و موکلش را به رای صادره عنوان نمود، ولی از آنجا که «هفته قوه قضائیه» بود، قاضی پرونده حضور نداشت و لایحه را به منشی دفتر تحویل داده است.

این کارگر زندانی در تاریخ ۱۷ خرداد ماه بدون هماهنگی با وکیل وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اعزام و حکم او توسط دفتر قاضی صلواتی اعلام شد.

آقای رضوی بر اساس حکم دادگاه به ۵ سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم گردیده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه با انتشار بیانیه‌ای خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به فعالان کارگری زندانی و آزادی بدون قید و ‌شرط اعضای زندانی خود داود رضوی، حسن سعیدی و رضا شهابی و سایر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و دانش آموزی و‌ همه زندانیان سیاسی و‌ عقیدتی شد.