اعلام پایان‌کار شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران و تاکید بر تداوم اعتراضات دانشجویی

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران با انتشار بیانیه‌ای از «پایانِ کار» این تشکل خبر داد و بر تداوم فعالیت‌های صنفی دانشجویان و استواری بر آرمان‌های آن تاکید کردند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه خود اعلام کرد: اکنون به پایان این دوره از شوراهای صنفی رسیده‌ایم. دوره‌ای که شیوه‌های مختلفی از سرکوب و مانع‌تراشی، نظیر بازداشت دانشجویان و اعضای شورای صنفی در حین جنبش «زن زندگی آزادی»، تهدید‌های گاه‌ و بی‌گاه و برخوردهای فراقانونی و در نهایت تغییر آیین‌نامه‌ی فعالیت صنفی و شیوه‌نامهٔ انضباطی بر سر راهمان بود.

اعضای شورا تاکید کردند: نوید می‌دهیم که فعالیت صنفی محدود به ساختارهای بی‌پایه‌ و اساس‌تان نخواهد ماند تا هر وقت که میل همایونی‌تان هراس و لرزه بر تنش افتاد، آن را سرکوب کنید.

این تشکل دانشجویی تصریح کردند: مسیری که در آن قدم گذاشته‌اید نه‌تنها ما را دلسرد نکرده، بلکه دلیلی شده است که بر قدم‌‌های خود به سمت آرمان‌هایمان حتی استوارتر‌ باشیم.

نویسندگان بیانیه همچنین با اشاره به تغییر شیوه‌نامه انضباطی و آیین‌نامه شوراهای صنفی حین خیزش انقلابی مردم ایران نوشتند: وزارت علوم با تدوین قوانین آشکارا ضد دانشجویی، راه سرکوب را بر هر شکلی از فعالیت و زیست دانشجویی در دانشگاه هموار کرد.