با حکم دستگاه قضایی فرانسه؛ ممنوعیت تظاهرات سازمان مجاهدین خلق لغو شد

دستگاه قضایی فرانسه دستور ممنوعیت تظاهرات سازمان مجاهدین خلق در پاریس را لغو کرد و این تظاهرات عصر فردا برگزار می شود.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در بیانیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران آمده است: «روز جمعه ۳۰ ژوئن، دادگاه پاریس دستور ممنوعیت تظاهرات اول ژوییه توسط پرفه پاریس را لغو کرد و تجمع در میدان ووبان پاریس در بعدازظهر شنبه را آزاد اعلام کرد.»

بر اساس این بیانیه، دادگاه، فرمانداری پاریس را به پرداخت هزار و ۵۰۰ یورو جریمه به کمیته برگزارکننده تظاهرات محکوم کرد.

به حکم دادگاه فوری پاریس تظاهرات از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر برگزار می شود.

شورای ملی مقاومت یادآور شده است: «به این ترتیب دادگاه اجازه نداد بار دیگر دموکراسی و آزادی بیان به بهانه لو رفته امنیت، قربانی معامله با فاشیسم دینی حاکم بر ایران شود. این یک ضربه سنگین به رژیم آخوندی و زد و بند و سیاست مماشات بود. امنیت یک بهانه سخیف بود.»

شورای ملی مقاومت افزود: «تجربه چهار دهه گذشته نشان داده است نرمش در مقابل این رژیم آن را در سرکوب و اعدام و ترور تشجیع می‌کند. ملایان که از استقبال مردمی از مجاهدین و نقش کلیدی آن در قیام و حمایت فزاینده بین‌المللی از مقاومت در هراس هستند می‌خواهند قدرت‌های خارجی را در سرکوب این مقاومت سهیم کنند که از دادگاه پاریس پاسخ شایسته‌ای دریافت کردند.»

همچنین در این بیانیه آمده است به استدلال‌های دولت برای ممنوع کردن این تظاهرات اشاره و آمده است که دلیل لغو این تجمع، احتمال حمله رژیم ایران به آن اعلام شده است.

شورای ملی مقاومت، نوشته است «این شرم‌آور بود که به جای حفاظت از این تظاهرات و مقابله با این تهدید»، حق آزادی بیان و اجتماعات لگد‌مال شود: «ممنوعیت ناموجه و غیرقانونی تظاهرات زمان زیاد و حساسی را از سازمان‌دهندگان تلف کرد و مشکلات زیادی در برنامه‌ریزی جمعیت انبوهی که خواستار شرکت در تظاهرات بودند ایجاد کرد و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به جا گذاشت.»

در هفته گذشته شورای ملی مقاومت بازرسی نیروهای پلیس آلبانی از «اشرف۳» را محکوم کرد و در واکنش به اقدام اخیر دستگاه قضایی و پلیس آلبانی علیه این سازمان مخالف جمهوری اسلامی، آنچه را « پرونده‌سازی‌های لو ‌رفته برای توجیه حمله مرگبار به اشرف۳» خواند، محکوم کرد.