/

کانون کارگردانان هر گونه تهدید علیه بازیگران زن مخالف حجاب اجباری را محکوم کرد

یک تشکل سینماگران ایرانی در داخل کشور با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با هرگونه تهدید، توقیف و ممانعت از حضور بازیگران زن مخالف حجاب اجباری اعلام کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه مذکور بر مخالفت اعضای خود با هرگونه تهدید، توقیف و ممانعت از حضور این بازیگران در فیلمهای سینمایی را تاکید کرده است.

این کانون از دیدار تعدادی از بازیگران زن سینما که به دلیل اعتراض به حجاب اجباری پرونده قضائی دارند با شورای مرکزی این کانون خبر داد.

در بیانیه‌ روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینما آمده است؛ در این دیدار دو ساعته بازیگران زنی که تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند شرایط دشوار خود و دیگر بازیگران را مطرح کرده‌اند.

شورای مرکزی کانون کارگردانان ابراز آمادگی کرده که برای رفع سوءتفاهم‌ها و حل مشکلات این بازیگران زن پیگیری حقوقی و صنفی انجام دهد.

این در حالی است که بسیاری از سینماگران ایرانی طی ماه‌های اخیر و به دنبال خیزش سراسری ممنوع‌الکار شده‌اند.

رادیو فردا به نقل از منابعی در تهران نوشته است که در این نشست، فاطمه معتمدآریا، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام و باران کوثری حضور داشتند.

شماری از بازیگران زن از ابتدای امسال بدون حجاب اجباری در مراسم و اماکن عمومی ظاهر شدند و به همین دلیل با تهدید و پرونده‌سازی مواجه شده‌اند.

افسانه بایگان و فاطمه معتمد آریا، کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام از جمله بازیگران زن هستند که به بهانه حضور بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی بدون حجاب اجباری جمهوری اسلامی مورد پرونده‌سازی قرار گرفته‌اند.