واکنش زلنسکی به شورش واگنر: ضعف روسیه آشکار است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به تحولات جاری در روسیه واکنش نشان داده و اتفاقات اخیر را نشانه ضعف روسیه دانست.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آقای زلنسکی با انتشار یک پست در کانال تلگرامش نوشت: هر کسی که راه شر را انتخاب کند خودش را نابود می‌کند و «ضعف روسیه آشکار است».

زلنسکی نوشت: هر چه روسیه بیشتر نیروها و مزدوران خود را در اوکراین نگه دارد، آشوب، درد و مشکلات بیشتری برای خودش رقم خواهد .

او افزود: «روسیه برای پوشاندن ضعف و حماقت دولتش از تبلیغات استفاده کرد و اکنون هرج و مرج در حدی است که هیچ دروغی نمی‌تواند آن را پنهان کند. و پشت همه این‌ها یک نفر است… هرچند او قادر به انجام کار دیگری نیست. ضعف روسیه آشکار است».

یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر که طی ماه‌های گذشته برای روسیه در اوکراین جنگیده است به دنبال اختلافات فزاینده با مسکو اعلام کرد که نیروهایش را برای سرنگونی رهبری نظامی به مسکو اعزام خواهد کرد.

 پریگوژین همچنین با در ساعات اولیه صبح شنبه اعلام کرد که نیروهایش را از اوکراین وارد خاک روسیه شده‌اند و به شهر روستوف که مقر فرماندهی ارتش روسیه در منطقه جنوبی است و بر جنگ اوکراین نظارت می‌کند رسیده‌اند.

پریگوژین با انتشار فایل صوتی مدعی شد که قرارگاه واگنر در خاک اوکراین روز جمعه مورد اصابت راکت‌ها، هلیکوپترها و آتش توپخانه قرار گرفته است و در این حمله حدود ۲۰۰۰ سرباز واگنر را کشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات اخیر در این کشور و «شورش مسلحانه»، پریگوژین، فرمانده گروه واگنر علیه ارتش گفت: روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم. از داخل به ما خیانت شده و باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت به ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند.