/

تداوم بازداشت پسر و برادر یک فعال مدنی؛ فریبا بلوچ تهدید به مرگ شد

با وجود گذشت پنج روز از بازداشت پسر و برادر یک فعال مدنی بلوچ ساکن لندن، همچنان اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان در دسترس نیست.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، فریبا ملازهی (بلوچ) با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، از تداوم بازداشت و بی‌خبری از عامر دادآفرین و محمد ملازهی، پسر و برادرش توسط نهادهای امنیتی خبر داد.

وی در گفتگو با رسانه‌های فارسی‌ زبان عنوان کرده که از سوی وزارت اطلاعات جمهوری تهدید به حذف فیزیکی شده است.

این فعال حقوق بشر گفته است که این نهاد اطلاعاتی وعده داده که پسر و برادر او را در صورت کاهش فعالیت‌های حقوق بشری وی و ارائه تعهدنامه آزاد خواهد کرد.

این در حالی است که خانم ملازهی(بلوچ) تاکید کرده که به فعالیت‌های حقوق بشری خود ادامه خواهد داد.

عامر دادآفرین طی ماه‌های گذشته به صورت رسمی و قانونی جهت دیدار مادر خود خانم فریبا ملازهی(بلوچ) فعال حقوق بشر به خارج از کشور سفر کرده بود، پس از بازگشت به کشور به همراه دایی خود محمد که به استقبال او رفته بوده در مسیر بازگشت از تهران به محل سکونت خود در ورودی شهر ایرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

منابع بلوچ می‌گویند:عامر و محمد هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته و این اقدام نهادهای امنیتی در بازداشت فراقانونی آنها که از اتهام و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست، احتمالا با هدف تحت فشار قرار دادن خانم فریبا ملازهی باشد.

بازداشت اعضای خانواده فعالان، سیاسی، مدنی و  حقوق‌بشر که در خارج از کشور حضور دارند، توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نظام با هدف تحت فشار قرار دادن آنها مسبوق به سابقه است.