اخراج یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به دلیل فعالیت سیاسی-دانشجویی

یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به دلیل فعالیت سیاسی-دانشجویی و شرکت در تجمعات دانشجویی سال گذشته از دانشگاه اخراج شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به دلیل فعالیت سیاسی-دانشجویی و شرکت در تجمعات دانشجویی سال گذشته از دانشگاه اخراج شده است.

به گزارش فرانیوز، کانال دانشجویان متحد از اخراج “علیرضا برادران‌شرکا”، دانشجوی ورودی ۱۴۰۱ مقطع ارشد در رشته هوافضای دانشگاه امیرکبیر با حکم کمیته انضباطی این دانشگاه خبر داد.

این تشکل دانشجویی عنوان کرده که نحوه‌ این اخراج در پوشش مسائل آموزشی و به گونه‌ای بوده است که کمیته انضباطی ابتدا پرونده‌ای برای دوره کارشناسی این دانشجو تشکیل می‌دهد و حکم شش ماه تعلیق صادر می‌کند.

گفته می‌شود، تاریخ اجرایی شدن این حکم را از ابتدای مرداد ۱۴۰۱ قرار داده‌اند، حال آن که تاریخ دفاع کارشناسی او در شهریور ۱۴۰۱ و ورود وی به مقطع ارشد، مهر آن سال بوده است.

کانال دانشجویان متحد نوشته، با این اقدام کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر، تاریخ فارغ‌التحصیلی این دانشجو به دی ۱۴۰۱ منتقل و ثبت نام وی در مقطع ارشد این دانشگاه کان لم یکن شده است.

هفته گذشته با قطعی شدن حکم اخراج این دانشجو، از ورود او به خوابگاه و استفاده از سایر امکانات رفاهی همچون سلف جلوگیری شده است.

از سویی دیگر، مسئولان دانشگاه برخلاف وعده‌های خود مبنی بر حل و فصل پرونده و یا انتقال آقای برادران‌شرکا به دانشگاهی دیگر، در پاسخ پیگیری‌های وی، فعالیت سیاسی-دانشجویی و شرکت در تجمعات دانشجویی سال گذشته را دلیل اخراج او عنوان کرده‌اند.