حمایت یک کارگردان تئاتر و سینما از اعتراضات دانشجویان هنر

علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران با انتشار مطلبی، حمایت صریح خود را از اعتراضات دانشجویان دانشگاه هنر دانشگاه تهران اعلام کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران با انتشار مطلبی، حمایت صریح خود را از اعتراضات دانشجویان دانشگاه هنر دانشگاه تهران اعلام کرد.

به گزارش فرانیوز، علی رفیعی نوشته است: در جوامع آزاد و دموکرات نه تنها هنرمندان و هنرجویان تکفیر و وادار به سکوت نمی‌شوند، بلکه تکریم و صدایشان غنیمت شمرده می‌شود. اما انگار امروز در این سرزمین باید قرون وسطی باز تجربه شود.

وی افزود: من علی رفیعی در کنار دانشجویان ایستاده‌ام و با تمام وجود از خیزش و اعتراض‌شان حمایت می‌کنم.

طی روزهای اخیر حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی این دانشگاه در اعتراض به اجباری شدن مقنعه، دست به تحصن زدند.

در ساعات اولیه تحصن رئیس حراست این دانشگاه، دانشجویان را به باز کردن درهای دانشگاه به روی مامورین امنیتی تهدید کرد. اما دانشجویان به تحصن خود تا بدین لحظه ادامه داده‌اند.

نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی لباس شخصی، صبح شنبه بیست و هفتم خرداد ماه، بار دیگر به دانشجویان این دانشگاه مقابل درب ورودی پردیس باغ ملی یورش برده و بیش از ده دانشجوی دختر و پسر را با خشونت بازداشت و توسط یک ون به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز یکشنبه بیست و هشتم خرداد ماه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص «تحریم سراسری امتحانات» نوشتند: هیچ حرفی با آنها نداریم؛ الا یک کلمه: نه! ما جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران، به نمایندگی از تمام یارانی که سر خم نمی‌کنند و به یوغ بندگی تن نمی‌دهند، آغاز تحریم سراسری امتحانات را اعلام می‌کنیم. ایستاده‌ایم، دست در دست هم، برای آزادی. 

اعتراضات در دانشگاه هنر تهران از چهارشنبه گذشته کلید خورده و تاکنون دانشجویان ده‌ها دانشگاه کشور در حمایت از آنان بیانیه صادر کرده‌اند.