/

بازداشت شماری از دانشجویان دانشگاه هنر توسط لباس شخصی‌ها

صبح امروز شماری از دانشجویان دانشگاه هنر توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

صبح امروز شماری از دانشجویان دانشگاه هنر توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش فرانیوز، کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور با اعلام این خبر عنوان کرد که امروز سخت‌گیری‌ها علیه دانشجویان دانشگاه هنر که تعدادی از آنها به تازگی تحصن کرده بودند افزایش یافته و صبح امروز و در حضور نیروهای یگان ویژه تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای لباس شخصی در مقابل دانشگاه بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش این دانشجویان به خودرو های ون بدون پلاک و نشان منتقل و به مکان نامعلومی برده شدند. به نوشته شوراهای صنفی دانشجویان کشور، از وضعیت فعلی این دانشجویان اطلاع دقیقی در دست نیست.

روز ۲۴ خرداد شماری از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به اعلام اجباری بودن پوشش مقنعه، برای ساعت‌ها در پردیس باغ ملی این دانشگاه تحصن کرده بودند و پیش‌تر گزارش‌هایی هم درباره ضرب و شتم آن‌ها از سوی حراست دانشگاه منتشر شده بود.

در واکنش به سرکوب خشونت‌آمیز دانشجویان متحصن در دانشگاه هنر، دانشجویان دانشگاه‌های تهران و سوره نیز در بیانیه‌ای از اعتراض اخیر دانشجویان دانشگاه هنر حمایت کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که از سوی منابع دانشجویی منتشر شده از صبح امروز ماموران حراست دانشکده موسیقی واقع در کرج مانع از ورود قریب به ۲۰ نفر از دانشجویان به این دانشگاه شده بود که نهایتاً با مداخله دانشجویان دیگر این افراد توانستند وارد دانشگاه شوند و حراست نیز تهدید کرده در روزهای آینده اقدامات جدی‌تری علیه دانشجویان انجام خواهد داد.

همچنین ماموران حراست در مقابل خوابگاه دختران مستقر شدند و به هر دانشجویی که حجاب اجباری مورد نظر آنها را رعایت نکرده بود اجازه خروج داده نمی‌شد.

بنا بر اعلام «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان» در ماه‌های گذشته بیش از ۷۵۰ دانشجو توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت و هزاران دانشجو نیز به کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های سراسر کشور احضار شده‌‌اند و صدها دانشجو نیز با احکام «ممنوع‌الورودی»، «تعلیق» و «محرومیت از تحصیل و خوابگاه» روبرو شده‌اند.