به کار بردن واژه قتل توسط همسر رئیسی برای «مهسا امینی»

جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی در بخشی از گفت و گوی خود با رسانه ونزوئلایی می گوید دختری در گشت ارشاد جان باخت و همه به دنبال پیدا کردن دلیل قتل او شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی در بخشی از گفت و گوی خود با رسانه ونزوئلایی می گوید دختری در گشت ارشاد جان باخت و همه به دنبال پیدا کردن دلیل قتل او شدند.

به گزارش فرانیوز، شبکه تلویزیونی تله سور teleSUR آمریکای لاتین مصاحبه‌ای با جمیله علم الهدی انجام داده و در این گفتگو همسر رئیسی در بیان نظر خود در رابطه با موضوعات مرتبط با زنان و اتفاقات رخداده در ایران به موضوع کشته شدن مهسا امینی اشاره می کند.

او در این گفتگو ماجرای رخ داده برای مهسا امینی، بدون نام بردن از او و پیگیری نهادهای حکومتی را شرح می دهد و بیان می کند که همانند باقی موارد قتل در کشور، کسی در اداره پلیس دچار عارضه قلبی شد و تعدادی از کمیسیون های پزشکی درگیر بررسی علت قتل بودند!

به کار بردن واژه قتل برای مرگ حکومتی مهسا امینی هیچ گاه از سوی مسئولان جمهوری اسلامی پذیرفته نشده بلکه همواره با آن مقابله شد و مقامات به کرات اعلام کردند که او دچار عارضه قلبی شده و منکر هرگونه ضرب و شتم با مهسا امینی شدند.

او در بخش دیگری از این مصاحبه که با واکنش گسترده کاربران در سطح شبکه های اجتماعی روبه رو شده است، با اشاره به اشتراکات زنان ایرانی و ونزوئلایی گفت: «یک نقطه مشترک بسیار مهم بین ما دقیقا همان روشنفکری و خانواده‌محور بودن است زیرا متاسفانه جریان‌های فکری حامی حقوق زنان از موضوع خانواده حمایت نمی‌کنند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.»

علم‌الهدی توجه نهادهای حامی حقوق زنان به «خشونت علیه زنان در درون خانواده» را «زیاد» دانست و گفت «انواع خشونت سازمان‌یافته خارج از چارچوب خانواده بسیار مهم‌تر و بسیار بزرگتر» است و «بدون حمایت خانواده، دولت‌ها اغلب از زنان سوء‌استفاده می‌کنند».

او در ادامه گفت دولت‌ها به نام «آزادی» به کسانی که از زنان «سوءاستفاده» می‌کنند، دو نوع «مزیت» می‌دهند؛ یکی استفاده از زنان به‌عنوان «نیروی کار» و دیگری «سوءاستفاده جنسی» از آن‌ها.

همسر رییس‌جمهوری ایران اضافه کرد: «می‌خواهیم زنان همچنان زن باشند. چرا ما باید مانند مردان باشیم؟ چرا باید مثل مردان درس بخوانیم، کار کنیم یا زندگی کنیم؟ این شکلی از خشونت است.»