واکنش‌ها به کشته شدن پویا مولایی‌راد/ زمینه‌سازی شورای عالی امنیت ملی برای ساکت کردن خانواده پیرفلک

قتل پسر عموی مادر کیان پیرفلک به ضرب گلوله‌های نیروهای امنیتی در ایذه واکنش‌های زیادی همراه داشته است، همزمان اما واکنش رسانه شورای عالی امنیت ملی و زمینه‌سازی برای ساکت کردن خانواده پیر فلک قابل تامل است.

خواندن این مطلب 9 دقیقه طول میکشد.

قتل پسر عموی مادر کیان پیرفلک به ضرب گلوله‌های نیروهای امنیتی در ایذه واکنش‌های زیادی همراه داشته است، همزمان اما واکنش رسانه شورای عالی امنیت ملی و زمینه‌سازی برای ساکت کردن خانواده پیر فلک قابل تامل است.

به گزارش فرانیوز، روز یکشنبه بیست و یکم خرداد ماه در جریان مراسم زادروز کیان پیرفلک در ایذه، پویا مولایی‌راد پسر عموی زینب مولایی‌راد، مادر کیان، با تیراندازی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به قتل رسید.

همچنین در جریان درگیری ماموران با مردم یک مامور فراجا نیز با هویت سروان محمد قنبری نیز کشته شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی روز گذشته، فضای شهر ایذه در آستانه برگزاری مراسم زادروز کیان پیرفلک را به شدت امنیتی توصیف و عنوان کردند که مأموران سعی داشتند از حضور مردم در آرامستان روستای پرچستان محل مزار کیان ممانعت کنند.

پس از انتشار اخبار درگیری در مراسم زادروز کیان و کشته شدن این دو نفر، نور نیوز، رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی با انتشار توییتی ضمن تهدید مادر کیان پیرفلک نوشت: “جنایت امروز در ‎ایذه و شهادت ‎سروان قنبری مامور مظلوم فراجا که بسترساز اصلی آن مادر مرحوم ‎کیان پیرفلک و جریانهای ضدانقلاب بودند و انتشار گسترده خبر کشته شدن فرد مهاجم در رسانه‌های معاند نشان می‌دهد که رأفت اسلامی درباره چنین افرادی جواب نمی‌دهد و باید قاطعانه با آنها برخورد شود.”

همچنین خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، یکشنبه شب در واکنش به خبر کشته شدن پویا مولایی‌راد،‌ خواستار برخورد با ماه‌منیر مولایی‌راد شد و او را متهم کرد که برای دادخواهی قتل فرزندش روند معقولی را دنبال نکرده است.

کشته شدن پویا مولایی راد در روز گذشته واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی و میان چهره های شاخص مخالف جمهوری اسلامی به دنبال داشت.

از جمله شاهزاده رضا پهلوی طی پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به خانواده او تسلیت گفت و نوشت: “یاد و نام پویا مولایی‌راد، این جوان میهن‌پرست بختیاری، جاودان شد؛ رژیم جوان‌کش اما جاودان نیست. رژیم ضحاکی، جوان دیگری را به قتل رساند. این شرارت محض به اراده ملت ایران برخواهد افتاد و آمران و عاملان قتل کودکان و جوانان ایران محاکمه خواهند شد. این وعده‌‌ای ملی و خلل‌ناپذیر است.”

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی نیز همزمان در واکنش به توییت تهدیدآمیز نور نیوز ضمن حمایت از ماه‌منیر مولایی‌راد مادر کیان پیرفلک نوشت: اکنون اوباشان حکومت در فضای مجازی به راه افتاده‌اند و به این مادر داغدار حمله میکنند، آدم می‌کشند اما همزمان خانواده‌هایشان را مورد آزار قرار می‌دهند، از حکومتی ضدزن فرمان میگیرند تا به زنی شجاع حمله کنند چرا که او کیانش و آرمانش را جهانی کرد تا حکومت قاتل را رسوا کند.

وی افزود: ما همه در برابر سناریوسازی حکومت بچه‌کش برای ما‌ه‌منیر مولایی‌راد متحد و یکصدا می‌ایستیم، عکس‌هایش را روی دیوار‌ها بچسپانیم، نامش را روی تخته‌های درس، در بیانیه‌ها و نامه‌ها بنویسیم. دیکتاتور باید بفهمد او تنها نیست.

علی‌رضا آخوندی،‌ نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد نیز در توییتر نوشت: همزمان با زادروز کیان عزیز که خانواده دادخواهش و مردم ایران در کل دنیا نامش را فریاد میزدند، رژیم قاتل جان جوان دیگری از این خانواده، پویا مولایی راد، را گرفت. دور نیست روزی که این رژیم جنایتکار با اراده مردم ایران سرنگون شود و تک تک عاملان این جنایتها به سزای عملشان برسند.