/

درخواست نماینده پارلمان آلمان برای آزادی ناهید تقوی

نماینده پارلمان مرکزی آلمان با انتشار توییتی خواهان آزادی یک‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی از زندان جمهوری اسلامی شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

نماینده پارلمان مرکزی آلمان با انتشار توییتی خواهان آزادی یک‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی از زندان جمهوری اسلامی شد.

به گزارش فرانیوز، نوربرت روتگن با بیان اینکه سه سال از بازداشت ناهید تقوی توسط جمهوری اسلامی گذشته است، تاکید کرد: دولت آلمان باید به هر طریقی او را که به گروگان گرفته شده، آزاد کند.

وی ضمن تشریح شرایط وخیم جسمانی خانم تقوی در زندان، عنوان کرد: دولت فدرال آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، هنوز همه ابزارهای خود برای آزادی این شهروند را به کار نگرفته است.

همچنین طی روزهای اخیر، نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان اوین به سر می‌برد، با انتشار نامه‌ای سرگشاده از وضعیت وخیم جسمانی یک معلم و شهروند دوتابعیتی در زندان خبر داده بود.

خانم محمدی درباره محرومیت این زندانی از رسیدگی پزشکی نوشت: ناهید تا بهمن ۱۴۰۰ از دسترسی به پزشک متخصص محروم بوده در حالی که انگشتان دستش از کار می ماندند. قرص‌های متعدد از بهداری داخل زندان وضعیت او را روز به روز بدتر می‌کند و نهایتا از تیر ۱۴۰۱ او برای تزریق کورتون به مفاصل بدن که تزریق بسیار دردناکی است اعزام می‌شود.

ناهید تقوی، زندانی دوتابعیتی ایرانی-آلمانی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به جرم آنچه که “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” خواند،‌ به ۱۰ سال و هشت ماه زندان محکوم شد.