/

محکومیت سه شهروند معترض بلوچ به ۳۰ سال تبعید و زندان

سه شهروند معترض بلوچ که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند، از سوی دادگاه انقلاب زاهدان در مجموع به ۳۰ سال تبعید و زندان محکوم شده‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

سه شهروند معترض بلوچ که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند، از سوی دادگاه انقلاب زاهدان در مجموع به ۳۰ سال تبعید و زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش فرانیوز به نقل از حال‌وش، سه شهروند بلوچ از بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان در تاریخ نهم خرداد ماه جاری، برای اتهامات “محاربه” و “اغتشاش” (حضور در تجمعات اعتراضی) از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب این شهرستان هر کدام به ۱۰ سال حبس تبعید (نفی بلد) در زندان استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش،”حسین کاشانی‌اصل”، ۲۹ ساله، فرزند نایب، ساکن منطقه کریم‌آباد زاهدان برای اتهام محاربه به ۱۰ سال حبس تبعید در زندان آذربایجان شرقی و از بابت اتهام “اغتشاش”(حضور در تجمعات اعتراضی) به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین عادل گرگیج”، ۲۲ ساله، فرزند عبدالرحیم، ساکن منطقه بزرگمهر زاهدان برای بابت اتهام محاربه به ۱۰ سال حبس تبعید در زندان استان اردبیل و از بابت اتهام “اغتشاش” (حضور در تجمعات اعتراضی) به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

از سویی دیگر، “علی احمدبریچی”، ساکن منطقه کریم‌آباد زاهدان برای بابت اتهام محاربه به ۱۰ سال حبس تبعید در زندان آذربایجان شرقی و از بابت اتهام “اغتشاش”(حضور در تجمعات اعتراضی) به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

حسین کاشانی در تاریخ نهم مهر ماه گذشته و عادل گرگیج و علی احمد بریچی در تاریخ هفدهم مهر ماه، در زاهدان توسط نیروهای امنیتی در رابطه با یک پرونده مشترک بازداشت و تحت شکنجه و اخذ اعترافات اجباری قرار گرفتند.

مراحل بازپرسی آنها در شعبه شش دادگاه مجتمع قضایی شهید نوری توسط بازپرس “حسین سید آبادی” انجام شده است.

گفته می‌شود، هر سه زندانی از دوستان خدانور لجه‌ای بوده و هم اکنون در بازداشتگاه بند ۹ زندان مرکزی زاهدان محبوس هستند.