/

بازتاب انقلاب زن، زندگی،آزادی در رسانه‌های جهان؛ ماهنامه فرانسوی بوزار به هنرمندان معترض ایرانی پرداخته است

یک ماهنامه معتبر فرانسوی به هنرمندان معترض ایرانی پرداخته که صاحب آثاری هنری با الهام از خیزش سراسری "زن، زندگی، آزادی" هستند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

یک ماهنامه معتبر فرانسوی به هنرمندان معترض ایرانی پرداخته که صاحب آثاری هنری با الهام از خیزش سراسری “زن، زندگی، آزادی” هستند.

به گزارش فرانیوز، مجله بوزار (هنرهای زیبا) در شماره جدید خود به مطلبی با عنوان «نگاه هنرمندان درباره یک انقلاب در حال جریان» پرداخته است.

این نشریه در این راستا گفتگویی را با میترا فراهانی، مستندساز ایرانی ساکن رم انجام داده و همچنین آثار اعتراضی مینا محسنی، هنرمند ساکن فرانسه و نازنین پوینده، نقاش ایرانی را منتشر کرده است.

همچنین امانوئل لوکو، منتقد هنری فرانسوی با اشاره به اینکه هنرمندان ایرانی از جمله افرادی هستند که بیشترین سرکوب را متحمل می‌شوند، افزود: هنرمندان ایرانی ساکن تهران یا دیگر نقاط جهان، با طرح‌ها و ترانه‌های خود شاهدانی بر مبارزات کسانی هستند که جز گفتار خود سلاح دیگری ندارند.

حمایت رسانه‌ها و موسسات فرانسوی از خیزش زن، زندگی، آزادی ادامه دارد به طوری که پیشتر نیز مرکز پمپیدو، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری پاریس به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، برنامه‌ای را تحت عنوان “ایران، هنرهای مقاومت” برگزار کرده بود.