نوید نجاران متهم جدید پرونده شهرک اکباتان تحت بازجویی نهادهای امنیتی

متهم جدید پرونده شهرک اکباتان که توسط نهادهای امنیتی در اهواز بازداشت شده بود، پس از انتقال به تهران تحت بازجویی نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

متهم جدید پرونده شهرک اکباتان که توسط نهادهای امنیتی در اهواز بازداشت شده بود، پس از انتقال به تهران تحت بازجویی نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

به گزارش فرانیوز به نقل از موسسه دادبان، نوید نجاران توسط ضابط خاص قضایی در این پرونده به اتهام ارتکاب اعمال مجرمانه در زمینه جان باختن آرمان علی وردی بسیجی کشته شده در اکباتان تهران، در اهواز بازداشت و پس از بازجویی اولیه برای ادامه تحقیقات به تهران منتقل شده است.

در گزارش دادبان آمده است: این متهم در روند دادرسی این پرونده شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد، به گفته منابع آگاه، خانواده نوید  به امید آزادی او و رعب و وحشت نهادهای امنیتی  سکوت کرده و تاکنون از داشتن وکیل محروم بوده است.

نوید متولد فروردین ۱۳۷۱ و مهندس عمران است و پدرش را در کودکی از دست داده است. حال او در پرونده شهرک اکباتان با اتهامات سنگین و واهی روبرو است.

بازجویی نهادهای امنیتی از نوید با انتقال او از اهواز به تهران آغاز شده است.

در جریان اعتراضات سراسری در شهرک اکباتان تهران، یک طلبه بسیجی با نام «آرمان علی‌وردی» بدون داشتن کارت شناسایی و به اجبار معاون عملیات گردان وارد تجمعات می‌شود و جان خود را در نتیجه ضرب‌و‌شتم و خشم اهالی از دست می‌دهد.

شهرک اکباتان تهران در پی جان‌باختن این بسیجی، برای مدت بیش از سه هفته  تبدیل به زمینی برای تاخت‌و‌تاز انواع و اقسام نیروهای امنیتی و انتظامی شده و شمار قابل توجهی از جوانان ساکن این شهرک در نتیجه یورش‌های بی‌امان ماموران بازداشت می‌شوند.