/

پس از ماهها بلاتکلیفی؛ وقت دادگاه دو خبرنگار بازداشتی تعیین شد

سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی امروز خود از آغاز روند بررسی و تعیین وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران بازداشتی در روزهای 7 و 8 خردادماه خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی امروز خود از آغاز روند بررسی و تعیین وقت رسیدگی به پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران بازداشتی در روزهای ۷ و ۸ خردادماه خبر داد.

به گزارش فرانیوز، مسعود ستایشی مدعی شده است که «با اهتمام ریاست شعبه و نظارت او» وکلا دسترسی به پرونده داشتند و با صرف وقت طولانی به مطالعه پرونده پرداختند.

به گفته ستایشی دادگاه الهه محمدی ۸ خرداد و دادگاه نیلوفر حامدی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

پیش از این، سخنگوی قوه قضاییه در ۶ اردیبهشت ماه سال جاری از صدور کیفرخواست برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» و ارسال پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی به همراه نرگس محمدی چندی پیش و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت به عنوان برنده‌های امسال جایزه بین‌المللی آزادی مطبوعات یونسکو موسوم به «گیلرمو کانو» معرفی شدند.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد خبر درگذشت او را اعلام کرد و چند روز بعد توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

الهه محمدی، که برای روزنامه هم‌میهن کار می‌کرد از مراسم تشییع پیکر مهسا امینی گزارش تهیه کرد و او نیز از شهریور ماه در زندان به سر می‌برد.

این دو روزنامه‌نگار جایزه بین‌المللی «آزادی مطبوعات» انجمن «روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان» و‌ جایزه «لیون» بنیاد روزنامه‌نگاری نیمن در دانشگاه هاروارد را نیز به صورت مشترک دریافت کرده‌اند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی همچنین به فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال ۲۰۲۳ راه یافتند.