//

ایرانیان سراسر دنیا فردا برعلیه جمهور اسلامی و اجرای احکام اعدام تجمع می کنند

به دنبال اجرای احکام اعدام ده ها شهروند در زندان های مختلف سراسر کشور در هفته های اخیر، ایرانیان مقیم دیگر کشورها با راه اندازی تجمات اعتراضی و کمپین هایی در راستای مخالفت با اجرای این احکام فردا شنبه 30 اردیبهشت به خیابان ها می آیند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به دنبال اجرای احکام اعدام ده ها شهروند در زندان های مختلف سراسر کشور در هفته های اخیر، ایرانیان مقیم دیگر کشورها با راه اندازی تجمات اعتراضی و کمپین هایی در راستای مخالفت با اجرای این احکام فردا شنبه ۳۰ اردیبهشت به خیابان ها می آیند.

به گزارش فرانیوز، براساس فراخوان های صادر شده از سوی ایرانیان خارج از کشور در سراسر دنیا، مقرر شده تا فردا شنبه ۲۰ می مصادف با ۳۰ اردیبهشت، ایرانیان مقیم کشورهای مختلف از جمله کشورهای نوردیک با تجمعات اعتراضی، صدای خود و مردم ایران را به جوامع و نهادهای بین المللی رسانده و از آنان بخواهند تا نسبت به جنایات رژیم جمهوری اسلامی منفعلانه عمل نکنند.

صدور این فراخوان ها پیش از اجرای احکام اعدام سه جوان معترض در زندان دستگرد اصفهان بود. تجمع کنندگان این امید را داشتند تا بلند کردن صدای اعتراضی خود بتوانند به نوعی مجامع بین المللی را تحت فشار قرار داده و سکوت و انفعال آنان را در برابر جنایات رژیم ایران بشکنند.

پس از انتشار خبر اجرای احکام اعدام متهمان پرونده خانه اصفهان، کاربران شبکه های اجتماعی بر حضور در تجمعات سراسری روز شنبه تاکید کرده و از دیگر هموطنان خود خواستند تا در این تجمعات شرکت کنند.

در هفته گذشته ایرانیان در کشورهای استرالیا، آلمان، نروژ، دانمارک، بریتانیا، آمریکا و سوئد برای اعلام انزجار از جمهوری اسلامی و اعتراض به اعدام شهروندان ایرانی به خیابان ها رفتند.

روز شنبه نیز ایرانیان از جمله در سیدنی استرالیا، اسلو، پایتخت نروژ، و برلین، پایتخت آلمان، تجمع کردند. آنان نام زندانیان در خطر اعدام را فریاد زدند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

امروز ایرانیان در شهر پرث استرالیا و بروکسل در بلژیک، پس از انتشار خبر اعدام سه معترض بازداشتی و متهم پرونده خانه اصفهان، تجمعات اعتراضی تشکیل داده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

فردا نیز با صدرو فراخوان های گوناگون از سوی گروههای فراحزبی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان از جمله، آمریکا، فرانسه، بریتانیا، نروژ، سوئد، آلمان ایرانیان علیه اجرای احکام اعدام از سوی جمهوری اسلامی و بازداشت هزاران زندانی سیاسی اعتراض خواهند کرد.

پیش از این نیز حامد اسماعیلیون در حمایت از برگزاری این تجمعات در ۲۰ می در توئیتی نوشت: «شنبه بیستم می. یک‌صدا علیه اعدام.»