شکست پوتین در اوکراین با وجود حمایت بایدن از رژیم ایران ممکن نیست

تد کروز سناتور جمهوری خواه با انتقاد از راهبرد جو بایدن در قبال جنگ اوکراین، دموکرات‌ها را متهم کرد که دو طرف جنگ را تامین مالی می کنند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

تد کروز سناتور جمهوری خواه با انتقاد از راهبرد جو بایدن در قبال جنگ اوکراین، دموکرات‌ها را متهم کرد که دو طرف جنگ را تامین مالی می کنند.

 به گزارش فرانیوز، تدکروز که در اندیشکده هادسون سخنرانی میکرد گفت: من شک ندارم که بسیاری از افراد در دولت بایدن خواهان پیروزی اوکراین در این جنگ هستند اما آنها بیشتر از آن خواهان دست یابی به یک توافق هسته ای دیگر با حکومت ایران هستند.

او اضافه کرد: دولت بایدن به رژیم تهران اجازه می دهد صادرات انرژی خود را بازسازی کند، اقتصاد خود را احیا کند و به روسیه سلاح بفروشد.این موضع پیامدهای فاجعه باری برای امنیت آمریکایی ها داشته است.

این سناتور جمهوری خواه با اشاره به چشم بستن دولت بایدن بر فروش نفت از سوی ایران اضافه کرد: دولت مکرراً از ارائه تسلیحات مرگبار برای توانمند ساختن اوکراین برای غلبه بر جنگ امتناع ورزید، و همزمان با تأمین مالی هر دو طرف جنگ، میلیاردها دلار را به ایران سرازیر کرده است.

او ادامه داد:  این پولها صرف ساخت هواپیماهای بدون سرنشینی می شود که روس‌ها برای کشتن اوکراینی‌ها از آن استفاده می‌کنند و این دیوانگی است.

تد کروز همچنین گفت: وقتی صحبت از جنگ در اوکراین می شود دولت بایدن با همکاری فعّال و سکوت رسانه‌های دولتی، به شدت هر دو طرف جنگ را تامین مالی می‌کند.

او با اشاره به اینکه مردم آمریکا در حال از دست دادن این باور هستند که این نبرد ارزش وقت و ثروت آنها را دارد، اضافه کرد: تا زمانی که دولت بایدن به هر دو طرف جنگ کمک می کند، شک و تردید مردم نسبت به جایگاه منافع ایالات متحده در این جنگ قابل درک است.

او تاکید کرد: اگر می‌خواهید شکست روسیه در اوکراین را ببینید و اگر می‌خواهید که پوتین در اوکراین شکست بخورد، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که می‌توانیم برای انجام این کار برداریم، متوقف کردن و حذف همکاری روسیه و ایران به‌خصوص در تولید پهپادهایی است که سربازان اوکراینی را می کشند. ما باید جو بایدن را از حمایت از هر دو طرف جنگ در اوکراین باز داریم.