ادامه راکت پرانی از غزه به سمت اسرائیل؛ فرمانده شاخه نظامی جهاد اسلامی توسط ارتش اسرائیل کشته شد

شب گذشته درگیری میان نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در غزه و ارتش اسرائیل ادامه داشت و گفته شده طی روز و شب گذشته بیش از ۴۷۰ راکت از سمت غزه به سوی نقاط مختلف اسرائیل شلیک شد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

شب گذشته درگیری میان نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در غزه و ارتش اسرائیل ادامه داشت و گفته شده طی روز و شب گذشته بیش از ۴۷۰ راکت از سمت غزه به سوی نقاط مختلف اسرائیل شلیک شد.

به گزارش فرانیوز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۱۵۳ راکت به‌وسیله پدافند هوایی اسرائیل منهدم شدند و ۱۰۷ راکت هم در داخل غزه فرود آمده است.

در مقابل نیز اسرائیل حملات هوایی متعددی را علیه اهدافی در نوار غزه ترتیب داده و اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ هدف از جمله سایت‌های پرتاب موشک را مورد اصابت قرار داده است.

همچنین ارتش اسرائیل می‌گوید در حمله هوایی به شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، «علی غالی»، فرمانده سرایا قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی و مسئول واحد راکتی این سازمان، به همراه دو عضو دیگر جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

«علی غالی» چهارمین فرمانده ارشد جهاد اسلامی در نوار غزه است که از زمان آغاز عملیات «سپر و نیزه» در نوزدهم اردیبهشت کشته می‌شود. علاوه بر این مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند در مجموع ۲۴ فلسطینی از جمله حداقل پنج زن و پنج کودک و همچنین سه فرمانده ارشد جهاد اسلامی و چهار عضو دیگر این گروه از زمان آغاز درگیری‌ها کشته شده‌اند.

اسرائیل نیز از مداوای ۱۶ نفر در این کشور در اثر اضطراب یا جراحت‌های ایجاد شده حین دویدن به سمت پناهگاه خبر داده است.

درگیری جدید بین اسرائیل با شبه نظامیان در نوار غزه پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه طی حملاتی هوایی به نوار غزه «خلیل البهتیمی»، فرمانده منطقه شمالی، «جهاد غنام» دبیر شورای نظامی «یگان‌های القدس» و «طارق عز» مسئول سازماندهی جهاد اسلامی را از پای درآورد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در برنامه‌ای تلویزیونی مدعی شد که اسرائیل ضربه سهمگینی به شبه‌نظامیان فلسطینی زده است. با این حال، خود او در همین برنامه هشدار داد: «این دور از جنگ هنوز به پایان نرسیده است.»

او با تأکید بر این‌که این اسرائیل است که تصمیم می‌گیرد چه زمانی این جنگ خاتمه یابد، افزود: «ما به تروریست‌ها و کسانی که آنها را اعزام می‌کنند می‌گوییم، ما شما را همه‌جا زیر نظر داریم و نمی‌توانید از چشم ما پنهان شوید و این ماییم که در مورد زمان و مکان حمله به شما تصمیم می‌گیریم.»

درگیری‌ها و تنش‌های نظامی دو روز گذشته در نوار غزه، شدیدترین درگیری‌ها طی ماه‌های گذشته توصیف شده است با این حال، ارتش اسرائیل در حملات گسترده روز چهارشنبه تنها شبه‌نظامیان وابسته به جهاد اسلامی را هدف قرار داد و از درگیری مستقیم با نیروهای حماس خودداری کرد.