توماج صالحی
/

جلسۀ بازپرسی توماج صالحی آنلاین برگزار شد

به گفته امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی، جلسه بازپرسی توماج صالحی خواننده ترانه های اعتراضی در ایران، روز گذشته به صورت آنلاین در دادسرای اصفهان برگزار شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گفته امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی، جلسه بازپرسی توماج صالحی خواننده ترانه های اعتراضی در ایران، روز گذشته به صورت آنلاین در دادسرای اصفهان برگزار شد.

به گزارش فرانیوز، این وکیل دادگستری در توئیتر خود نوشت: «توماج از طریق ویدیوکنفرانس در جلسه شرکت داشت و با حضور وکلا به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد.»

او در ادامه ابراز امیدواری کرده که «با رفع شدن نقائص تحقیقات» پرونده آقای صالحی هرچه سریع‌تر به دادگاه بدوی ارسال شود.

امیر رئیسیان هفته گذشته عنوان کرده بود که دادگاه، پروندۀ موکلش را به خاطر «ایرادها» و «رفع نقص تحقیقات» به دادسرا بازگردانده است.

با این حال، به گفتۀ این وکیل دادگستری، بیش از یک ماه بود که دادسرا نسبت به اجرای دستورات دادگاه اقدامی نمی‌کرد.

توماج صالحی با پنج اتهام شامل «افساد فی الارض»، «تبلیغ علیه نظام»، «همکاری با دولت متخاصم»، «دعوت مردم به کشتار و اغتشاش» و همچنین «توهین به رهبری» مواجه است.

بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی، اتهام‌هایی چون «افساد فی‌الارض» و «محاربه» می‌تواند حکم اعدام برای این خوانندۀ ۳۳ ساله به دنبال داشته باشد.

توماج صالحی روز هشتم آبان در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد.

در روزهای اخیر، نهادهای مدافع حقوق بشر از «شرایط نامساعد» سلامت آقای صالحی خبر دادند.

پس از بازداشت، رسانه‌های حکومتی ویدئویی از او منتشر کردند که با چشم‌های بسته و آثار کبودی روی صورتش، بابت حمایت از اعتراضات مردمی ابراز پشیمانی می‌کرد.