/

«ممنوع‌الخروجی» خانواده همسر علی کریمی به‌دلیل «اعدام» پدرش در کشتار دهه ۶۰

گروه هکری «عدالت علی» سندی را افشا کرده که نشان می‌دهد اعضای خانواده سحر داوری،‌ همسر علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران «ممنوع‌الخروج» شده‌اند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

گروه هکری «عدالت علی» سندی را افشا کرده که نشان می‌دهد اعضای خانواده سحر داوری،‌ همسر علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران «ممنوع‌الخروج» شده‌اند.

به گزارش فرانیوز، در سندی که گروه هکری «عدالت علی» در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار داده، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در نامه‌ای «خیلی محرمانه»، از دادستان انقلاب تهران خواسته است که خانواده همسر علی کریمی ممنوع‌الخروج شوند.

در این نامه که تاریخ دوم آبان ۱۴۰۱ بر آن نقش بسته، ادعا شده که «بسیاری از اقدامات اخیر علی کریمی به تحریک همسرش و خانواده ایشان بوده است».

این نهاد امنیتی در توجیه، به «گرایش سیاسی» خانواده سحر داوری اشاره و نوشته که پدر خانم داوری نیز به همین دلیل در کشتار دهه ۶۰ اعدام شده است.

علی کریمی از چهره های ورزشی شناخته‌شده‌ای است که در واکنش به شرایط  ایران و اعتراضات مردم و نحوه رفتار حکومت در واکنش به اعتراضات داخل  در کشور پس از مرگ مهسا امینی، در پست های خود در فضای مجازی رهبر جمهوری اسلامی «دیکتاتور» خواند.

در سند منتشر شده با اشاره فعالیت های او در شبکه های اجتماعی آمده است که او کاملا همراستا با ضدانقلاب به دنبال تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم به تجمع‌ است.

در این نامه سازمان اطلاعات سپاه به دادستان توصیه می‌کند که با توجه به نقش علی کریمی در اعتراضات ایران «ضروری است که اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.»

همزمان با شروع اعتراضات سراسری در ایران بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده از جمله بازیگران، خوانندگان، هنرمندان و ورزشکاران از ممنوع‌الخروج شدن خود خبر دادند.

همچنین ماموران جمهوری اسلامی  پنجم دی ۱۴۰۱، هواپیمای مسافربری حامل مونا فرخ‌آذری و نورا دایی، همسر و فرزند علی دایی، را که عازم دبی بود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه کیش کرده و از سفر خانواده علی دایی جلوگیری کردند.