آمریکا زیردریایی اتمی حامل موشک‌های کروز به خاورمیانه اعزام کرد

نیروی دریایی ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که یک زیردریایی با موتور هسته‌ای که حامل موشک هدایت‌شونده است را برای حمایت از ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر در بحرین به خاورمیانه اعزام کرده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

نیروی دریایی ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که یک زیردریایی با موتور هسته‌ای که حامل موشک هدایت‌شونده است را برای حمایت از ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر در بحرین به خاورمیانه اعزام کرده است.

به گزارش فرانیوز، تیموتی هاوکینز، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو یواس‌اس فلوریدا روز جمعه از کانال سوئز عبور کرد و اکنون در منطقه خاورمیانه مستقر شده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که مرکز فرماندهی آن در بحرین قرار دارد، مسئولیت حفظ منافع آمریکا در خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخش‌هایی از اقیانوس هند را بر عهده دارد.

هاوکینز، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در بیانیه خود گفت: که این زیردریایی «حامل ۱۵۴ موشک کروز از نوع تام‌هاوک بوده و برای پشتیبانی از ناوگان پنجم آمریکا و حفظ امنیت و ثبات دریایی خاورمیانه کمک کند.»

ارسال زیردریایی حامل موشک‌های کروز به منطقه خاورمیانه در حالی صورت گرفت که دو هفته پیش نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی چندین نوبت به مواضع و پایگاه‌های ارتش آمریکا در سوریه حمله کردند.

به دنبال این حملات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: «به دستور رئیس‌جمهور بایدن، به نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده اجازه دادم در شرق سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه تأسیسات مورداستفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دهند.» 

پس از این سخنان ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با رد ادعای آمریکا مبنی بر دخالت حکومت ایران در حمله به اهداف آمریکایی در سوریه، دستور کاخ سفید برای حملات تلافی‌جویانه در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را محکوم کرد.

ناصر کنعانی بار دیگر بر نقش «مستشاری» حکومت ایران در سوریه تأکید کرد و گفت «جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و باهدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود».