Syrian Air defences respond to Israeli missiles targeting south of the capital Damascus, on July 20, 2020. - Israeli strikes south of the Syrian capital wounded seven Syrian soldiers, state media reported, in an attack which a war monitor said hit several positions of regime forces and Iran-backed militias. (Photo by STR / AFP)

حمله هوایی مجدد اسرائیل به سوریه؛ دو سرباز زخمی شدند

منابع سوری از حمله دوباره اسرائیل به مناطقی در اطراف دمشق خبر دادند که به دنبال این حمله موشکی دو سرباز سوری زخمی شدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

منابع سوری از حمله دوباره اسرائیل به مناطقی در اطراف دمشق خبر دادند که به دنبال این حمله موشکی دو سرباز سوری زخمی شدند.

به گزارش فرانیوز، وزارت دفاع رژیم بشار اسد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حدود ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد امروز اسرائیل در حمله هوایی که از سمت بلندی‌های جولان انجام شد، تعدادی موشک به‌سوی اهدافی در حومه دمشق پرتاب کرد.

در این بیانیه همچنین گفته شد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه شماری از موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کرده‌اند، اما گفته نشد که چه مناطقی توسط موشک‌های اسرائیلی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

طی سال‌های گذشته، اسرائیل صدها حمله هوایی در سوریه انجام داد که مواضع ارتش سوریه و اهداف شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و پایگاه‌هایی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی از جمله انبارهای سلاح و مهمات را در مناطق مختلف این کشور مورد هدف قرار داده است.

هفته گذشته نیز فرودگاه حلب مورد اصابت چهار موشک هواپیماهای اسرائیل قرار گرفت و بار دیگر فعالیت‌های این فرودگاه تعلیق شد. وزارت دفاع سوریه اعلام کرده بود که این سومین حمله به فرودگاه حلب طی ۶ ماه گذشته است و خساراتی نیز به دنبال داشته است.

هر چند اسرائیل به‌ندرت انجام حملات در سوریه را تایید می‌کند، اما به‌صورت مداوم تکرار می‌کند که با تحکیم حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه مقابله خواهد کرد.