سفر نتانیاهو را لغو کنید؛ درخواست هزار شخصیت اسرائیلی از آلمان

روزنامه ‌هاآرتص گزارش داد: حدود هزار هنرمند، نویسنده و استاد دانشگاه در اسرائیل، در نامه‌ای به سفیران آلمان و بریتانیا در این کشور لندن و برلین را فراخواندند تا سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را لغو کنند. آنها در این نامه گفته اند «در مواجهه با رهبری خطرناک و مخرب آقای نتانیاهو و در پرتو مقاومت گسترده دموکراتیک شهروندان اسرائیلی علیه تخریب نهادهای دولتی توسط قانون‌گذاری غیردموکراتیک، ما از آلمان و بریتانیا می‌خواهیم فورا سفرهای نتانیاهو را لغو کنند». دولت آقای نتانیاهودر حال تلاش برای اقداماتی است که در نتیجه آن نظام قضایی این کشور محدود خواهد شد. معترضان

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

روزنامه ‌هاآرتص گزارش داد: حدود هزار هنرمند، نویسنده و استاد دانشگاه در اسرائیل، در نامه‌ای به سفیران آلمان و بریتانیا در این کشور لندن و برلین را فراخواندند تا سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را لغو کنند.

آنها در این نامه گفته اند «در مواجهه با رهبری خطرناک و مخرب آقای نتانیاهو و در پرتو مقاومت گسترده دموکراتیک شهروندان اسرائیلی علیه تخریب نهادهای دولتی توسط قانون‌گذاری غیردموکراتیک، ما از آلمان و بریتانیا می‌خواهیم فورا سفرهای نتانیاهو را لغو کنند».

دولت آقای نتانیاهودر حال تلاش برای اقداماتی است که در نتیجه آن نظام قضایی این کشور محدود خواهد شد.

معترضان در اسرائیل این تلاش را به عنوان تهدیدی برای لیبرال دموکراسی اسرائیل توصیف و طرح دولت را به عنوان «تضعیف نهاد قضایی» محکوم می کنند.