/

فراخوان فعالان بلوچ و ترکمن‌ به تجمع و حمایت از مولانا گرگیج

فعالان بلوچ و ترکمن در حمایت از مولانا گرگیج، امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر برای تجمع در گالیکش فراخوان داده‌اند. مولانا عبدالحمید ممنوع‌المنبری گرگیج را "دور از انصاف و موجب نگرانی عموم" خوانده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

فعالان بلوچ و ترکمن در حمایت از مولانا گرگیج، امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر برای تجمع در گالیکش فراخوان داده‌اند. مولانا عبدالحمید ممنوع‌المنبری گرگیج را “دور از انصاف و موجب نگرانی عموم” خوانده است.

کانال تلگرامی رصد بلوچستان در پستی با عنوان “فراخوان به تجمع و اعتراض ملت ترکمن و بلوچ” از دعوت فعالان سیاسی و مدنی برای تظاهرات در حمایت از مولانا گرگیج در گالیکش استان گلستان خبر داده است.

مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر استان گلستان بود که پس از تقبیح سرکوب‌ها در خیزش سراسری و ایراد خطبه‌های انتقادی مورد غضب حکومت قرار گرفت و سپس با “ممنوع‌المنبری و حبس خانگی” روبرو شد. 

رصد بلوچستان می‌گوید، در فراخوان یادشده از ترکمن‌ها و بلوچ‌ها خواسته شده تا در حمایت از گرگیج در روز جمعه هفتم بهمن (۲۷ ژانویه) در گالیکش جمع شوند.

در این فراخوان تصریح شده که “ملت‌های ترکمن و بلوچ با حضور خود در گالیکش اجازه نخواهند داد که صدای کسی که حق را بیان می‌کند را خفه کنند.”

حمایت مولانا عبدالحمید از گرگیج

مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان که خود به دلیل نکوهش سرکوب و حمایت از معترضان با تهدیدهای دائم روبروست از مولانا گرگیج حمایت کرده است.

او در توییتی در حالی که گرگیج را “استاد تفسیر و از علمای برجسته گلستان” نامیده ممنوع‌المنبری او را “غیر قابل درک و به‌دور از انصاف و موجب نگرانی عموم مردم” خوانده است.