حمله دوباره امریکا به حوثی ها

آمریکا و بریتانیا بار دیگر حملات گسترده‌ای علیه مواضع حوثی‌ها انجام دادند

آمریکا، بریتانیا، بحرین، کانادا، استرالیا و هلند در بیانیه‌ای مشترک از هدف‌گیری هشت موضع حوثی‌ها در حملاتی متناسب و ضروری خبر دادند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در این بیانیه آمده: «حمله امروز به طور خاص یک مکان ذخیره‌سازی زیرزمینی و مکان‌های مرتبط با قابلیت‌های موشکی و نظارت هوایی حوثی‌ها را هدف قرار داد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در اطلاعیه‌ای نوشت این حملات در ساعت ۱۱:۵۹ روز دوشنبه به وقت محلی صورت گرفت و مناطقی را هدف قرار داد که از آن برای حمله به کشتی‌های تجاری استفاده می‌شود.

به گفته سنتکام، هدف از انجام این حمله‌ها کاهش توانایی حوثی‌ها برای ادامه حملات‌ غیرقانونی در دریای سرخ است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز انجام این حملات را تایید کرد و افزود جنگنده‌های اف‌جی‌آر۴ با حمایت دو جت وویجر، آمریکا را در حمله به مواضع حوثی‌ها پشتیبانی کردند.

وزیر دفاع بریتانیا درباره هدف‌گیری مواضع حوثی‌ها گفت این حملات «ضربه دیگری به ذخایر محدود و توانایی آنها برای تهدید تجارت جهانی وارد می‌کند».

به گفته یک مقام نظامی حوثی‌ها، حملات هوایی پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا و مناطق جنوب آن را هدف قرار داده است.هم‌زمان، رسانه‌ حوثی‌ها اعلام کرد به جز پایتخت چند استان دیگر تحت کنترل آنان نیز هدف قرار گرفته است.

به گفته مقام‌های آمریکایی همه حمله‌ها، که هشت نقطه را در یمن هدف قرار دادند، موفق بوده‌اند.

نیروهای آمریکا و بریتانیا در هفته‌های اخیر و در واکنش به حملات حوثی‌ها به کشتی‌های در حال گذر از دریای سرخ، مواضع این گروه مورد حمایت دولت ایران در یمن را هدف حمله قرار داده‌اند.

همزمان، ناوگان پنجم نیروهای دریایی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۲ بهمن با انتشار متنی در رسانه اجتماعی «ایکس»، ادعای شبه نظامیان حوثی درباره «حمله موفقیت‌آمیز» به یک کشتی آمریکایی را رد کرد.

در مطلب منتشر شده آمده است: «گزارش تروریست‌های حوثی مورد حمایت ایران درباره حمله موفقیت‌آمیز ادعایی به کشتی اوشن جاز به‌وضوح نادرست است.»

طبق اعلام ناوگان پنجم، فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده ارتباط ثابت خود با کشتی «اوشن جاز» را در طول گذر «ایمن» آن حفظ کرده است.

به گفته یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها، این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی همچنان به حملات «تلافی‌جویانه» به آنچه «تجاوزگری آمریکا و بریتانیا» ادامه خواهد داد.