نیروهای اسرائیلی

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: احتمال وقوع جنگ در شمال اسرائیل بیشتر از قبل است

هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با گروهی از سربازان در حاشیه رزمایش شبیه‌سازی حمله به لبنان گفت که احتمال وقوع جنگ در شمال اسرائیل بیشتر از هر زمان دیگری است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او با بیان افزایش آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ با لبنان، گفت: «ما درس‌های زیادی را از جنگ در غزه آموختیم که بسیاری از آن‌ها با جنگ در لبنان مرتبط هستند.»

هالوی افزود: «نمی‌دانم جنگ در شمال چه زمانی به وقوع می‌پیوندد اما احتمال وقوع آن در ماه‌های آینده بسیار بیشتر از گذشته است.»

او که از نیروهای اسرائیلی تحت آموزش برای حمله شبیه‌سازی شده به لبنان بازدید می‌کرد، گفت که اسرائیل در حال افزایش آمادگی برای جنگ در لبنان است.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل تصریح کرد که کشورش به دنبال آن است که مرزهای شمالی خود را تثبیت کند و به ده‌ها هزار اسرائیلی که در پی حملات حماس آواره شده‌اند، اجازه دهد تا به خانه‌های خود بازگردند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، وعده داد که این کشور تا آزادی گروگان‌ها و شکست حماس به جنگ در نوار غزه ادامه خواهد داد.

گالانت خطاب نیروهای یگان کماندویی دریایی گفت: «اگر سرنوشت حماس انحلال کامل نباشد، ما نمی‌توانیم در اسرائیل زندگی کنیم.»

او افزود: «ما تا پیروزی به جنگ ادامه می‌دهیم… تا زمانی که حماس را شکست دهیم.»

در عین حال وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت آژیر هشدار حملات راکتی در مناطق شمالی این کشور به صدا درآمد.

بر اساس این گزارش، این برای اولین بار در ۲۴ ساعت گذشته است که آژیر هشدار حملات راکتی در اسرائیل شنیده می‌شود.

حزب‌الله لبنان در واکنش به اظهارات رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «هرگونه جنگ اسرائیل با حزب‌الله، به ضرر اسرائیل خواهد بود.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش دیپلماتیک واشنگتن برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در خاورمیانه دستکم چهار بار از زمان حمله حماس به اسرائیل در ۱۵ مهرماه، به خاورمیانه سفر کرده است.