حوثی‌ها مسئولیت حمله‌ اخیر به کشتی آمریکایی را بر عهده گرفتند

سخنگوی نیروهای مسلح حوثی در پی حمله روز دوشنبه به یک کشتی کانتینری با پرچم جزایر مارشال و متعلق به ایالات متحده، اعلام کرد که این گروه یمنی با استفاده از تعدادی موشک، عملیات نظامی دقیقی علیه یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن انجام داده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یحیی سریع گفت: هر کشتی آمریکایی و بریتانیایی که در تهاجم به یمن مشارکت داشته باشد، اهداف خصمانه تلقی می‌شود.

پیشتر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران یک موشک بالستیک ضدکشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن شلیک و به یک کشتی کانتینری تحت پرچم جزایر مارشال و متعلق به ایالات متحده حمله کردند.

سنتکام روز گذشته اعلام کرد در این حمله که ساعت ۴ بعدازظهر به وقت یمن صورت گرفت تلفات جانی یا خسارت قابل توجهی گزارش نشده و کشتی به مسیر خود ادامه داد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده افزود: نیروهای ایالات متحده یک موشک بالستیک ضد کشتی را رهگیری کردند که به سمت خطوط کشتیرانی تجاری دریای سرخ شلیک شد. این موشک در پرواز از کار افتاد و در خشکی در یمن سقوط کرد. تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات گفت که حوثی‌ها روز یکشنبه یک موشک کروز ضد کشتی به سمت یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شلیک کردند اما یک جت جنگنده آمریکایی آن را سرنگون کرد.

حمله موشکی روز یکشنبه اولین حمله تایید شده از سوی حوثی‌ها پس از آغاز حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع شورشیان حوثی در یمن بود.