وزیر دفاع بریتانیا به جمهوری اسلامی: صبر جهان تمام شده است؛ حوثی‌ها را متوقف کنید

وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با نشریه تلگراف خطاب به مقامات حکومت ایران هشدار داد که پس از حملات هوایی بریتانیا و آمریکا علیه شورشیان حوثی تحت حمایت تهران، «صبر جهان تمام شده است».

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، گرانت شاپس گفت که رژیم ایران باید به حوثی‌ها و دیگر گروه‌های نیابتی خاورمیانه بگوید که «توقف کنند و دست بکشند».

او هشدار داد که اقدامات این گروه‌ها «واقعاً از یک محدودیت عبور کرده است».

یک ائتلاف به رهبری آمریکا و بریتانیا پنج‌شنبه شب، جت‌های RAF Typhoon و بمب‌های هدایت‌شونده لیزری Paveway IV را به دو سایت تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب کردند.

حمله‌ای که بریتانیا معتقد است توانایی این گروه برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده است.

این مأموریت با نیروهای آمریکایی انجام شد که از تجهیزات هوایی، دریایی و زیردریایی در دریای سرخ برای هدف قرار دادن بیش از ۶۰ سایت حوثی‌ها که از نوامبر ۲۷ حمله مرتبط بودند، استفاده کردند.

وزیر دفاع ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات ائتلاف به مواضع نظامی حوثی‌های یمن اعلام کرد: هدف از این اقدام مختل کردن و تضعیف توانایی حوثی‌ها برای به خطر انداختن دریانوردان و تهدید تجارت جهانی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان است.