وزارت دفاع آمریکا: حوثی‌ها اگر به حملات پایان ندهند، هزینه‌های بیشتری متحمل خواهند شد

وزیر دفاع ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات ائتلاف به مواضع نظامی حوثی‌های یمن اعلام کرد: هدف از این اقدام مختل کردن و تضعیف توانایی حوثی‌ها برای به خطر انداختن دریانوردان و تهدید تجارت جهانی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان است. 

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، لوید آستین عنوان کرد که با توجه به حملات غیرقانونی، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه کشتی‌های آمریکایی و بین‌المللی و کشتی‌های تجاری بسیاری از کشورها که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کنند، امروز ارتش ایالات متحده و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین ، کانادا و هلند، حملاتی را علیه اهداف نظامی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادند. 

وی تاکید کرد: هدف از این اقدام مختل کردن و تضعیف توانایی حوثی‌ها برای به خطر انداختن دریانوردان و تهدید تجارت جهانی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان است. 

وزیر دفاع آمریکا افزود: اقدام امروز ائتلاف پیامی روشن به حوثی‌ها می‌دهد که اگر به حملات غیرقانونی خود پایان ندهند، هزینه‌های بیشتری متحمل خواهند شد.

آستین اظهار داشت: حملات امروز سایت‌های مرتبط با هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها، موشک‌های بالستیک و کروز و رادار ساحلی و قابلیت‌های نظارت هوایی را هدف قرار دادند. 

وی تاکید کرد که ایالات متحده حق خود را برای دفاع از خود حفظ می‌کند و در صورت لزوم، اقدامات بعدی را برای محافظت از نیروهای آمریکایی انجام خواهیم داد.

این مقام آمریکایی گفت: از نوزدهم ماه نوامبر، حوثی‌ها بیش از دوجین حمله به کشتی‌ها، از جمله کشتی‌های تجاری، انجام داده‌اند و چالشی بین‌المللی ایجاد کرده‌اند که نیازمند اقدام جمعی است. 

لوید آستین همچنین عنوان کرد که ائتلافی از کشورهای متعهد به حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، تعهد مشترک ما را برای دفاع از کشتی‌های آمریکایی و بین‌المللی و کشتی‌های تجاری که از حقوق و آزادی‌های ناوبری استفاده می‌کنند در برابر حملات غیرقانونی و غیرقانونی نشان دادند.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از نیروهای خود، اقتصاد جهانی و جریان آزاد تجارت مشروع در یکی از آبراه های حیاتی جهان تردید نخواهیم کرد.