وزیران خارجه امریکا و فرانسه

توافق آمریکا و فرانسه برای تلاش در جلوگیری از گسترش جنگ خاورمیانه و سرایت آن به لبنان و ایران

وزیران خارجه آمریکا و فرانسه روز پنجشنبه ۱۴ دی توافق کردند که برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن جنگ در خاورمیانه پس از حملات روزهای اخیر در ایران و لبنان دست به اقداماتی بزنند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ‌آمریکا و فرانسه و توافق دو طرف بر اهمیت برداشتن گام‌هایی برای جلوگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه و سرایت آن به ایران و لبنان در پی حمله سه‌شنبه به بیروت و انفجارهای دیروز در کرمان خبر داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز پنجشنبه اعلام کرد که گفتگوی تلفنی دو دیپلمات ارشد دو کشور، چهارشنبه شب انجام شده است

این گفتگو در آستانه سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه انجام شد. این چهارمین سفر او به خاورمیانه پس از حمله ۷ اکتبر حماس به جنوب اسرائیل و شروع جنگ اسرائیل و غزه است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه قبلا از اسرائیل خواسته بود که از تشدید تنش و گسترش آن به ویژه به لبنان‌ اجتناب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آمریکا گفته بود که درباره حمله روز سه‌شنبه به مقر حماس در بیروت اطلاعی نداشته است اما صالح العاروری، را که در این حمله کشته شد، «یک تروریست وحشی» توصیف کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی درباره دو انفجار مرگبار در کرمان گفته بود که این حملات نشانهایی از گروه افراطی داعش یا دولت اسلامی که به شدت مخالف ایران و شیعیان است دیده میشود و هر گونه نقش آمریکا و اسرائیل را در این حمله رد کرده بود.