حملات اسرائیل به مناطق مرزی سوریه و لبنان؛ سرنگونی یک پهپاد مسلح بر فراز فرودگاه اربیل در اقلیم کُردستان

در حالی که شبانه‌‌روز گذشته حملات اسرائیل به مناطق مرزی با سوریه و لبنان شدت گرفته است، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی نوشت که یک پهپاد مسلح بر فراز فرودگاه اربیل در اقلیم کُردستان در عراق، جایی که نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی در آن مستقر هستند، سرنگون شد.در حالی که شبانه‌‌روز گذشته حملات اسرائیل به مناطق مرزی با سوریه و لبنان شدت گرفته است، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی نوشت که یک پهپاد مسلح بر فراز فرودگاه اربیل در اقلیم کُردستان در عراق، جایی که نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی در آن مستقر هستند، سرنگون شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این خبرگزاری به نقل از یکی از این منابع افزود که مشخص نیست این حمله خنثی شده خسارت یا تلفات داشته است یا خیر.

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی این حمله سومین حمله‌ای است که در دو روز گذشته خنثی شده است.

سامانه‌های دفاعی در اربیل اقلیم کُردستان در عراق روز دوشنبه یک پهپاد مسلح را بر فراز پایگاه هوایی «عین الاسد» که میزبان نیروهای بین‌المللی از جمله آمریکا است، سرنگون کردند.

همچنین چندین ساعت قبل یک پهپاد بر فراز فرودگاه اربیل سرنگون شد.

ارتش اسرائیل امروز تایید کرد که حملاتی را در شبانه روز گذشته در پاسخ به شلیک موشک به شمال اسرائیل به سوریه انجام داده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای کوتاه عنوان کرد که زیرساخت‌های متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

همچنین جنگنده‌های این کشور مواضع حزب‌الله را در روستای یارون لبنان، نزدیک به مرز اسرائیل، بمباران کردند.

درگیری‌های اسرائیل در مرز با لبنان و سوریه تشدید شده است.

در روزهای گذشته درگیری‌هایی بین نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی و نیروهای ائتلاف از جمله آمریکا در عراق و سوریه گزارش شده است.

دو عضو گروه‌های شبه‌نظامی عراقی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که طی سه حمله هوایی شنبه شب نهم دی، به شرق سوریه در نزدیکی یک گذرگاه مرزی استراتژیک با عراق، شش شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی کشته‌ شدند.

حملات به منطقه مرزی بوکمال ساعاتی پس از آن انجام شد که گروهی از شبه نظامیان عراقی تحت حمایت جمهوری اسلامی موسوم به «مقاومت اسلامی» مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در شهر اربیل در شمال عراق را بر عهده گرفت.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته پس از حمله موشکی که منجر به زخمی شدن سه سرباز آمریکایی شد به ارتش آمریکا دستور داد تا به گروه‌های عراقی مورد حمایت تهران حمله کنند.

به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، افزایش تنش، بغداد را در موقعیت حساسی قرار داده است.

محمد سودانی، نخست وزیر عراق، تلاش کرده است تا تنش بین گروه‌های شبه‌نظامی که در به قدرت رسیدن او نقش داشتند و ایالات متحده که ذخایر ارز عراق در آن قرار دارد، کاهش دهد.