رئیس ستاد ارتش اسرائیل: به رهبران حماس نیز خواهیم رسید

رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت: جنگ در غزه تا هنگامی که رهبران ارشد حماس دستگیر یا کشته شوند، ادامه دارد حتی اگر جنگ ماه‌ها طول بکشد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وبسایت «جروزالم پست» نوشت که هرتزی هالوی تاکید کرد: ما به رهبران حماس نیز خواهیم رسید، چه یک هفته یا چند ماه طول بکشد.

او به طور تلویحی اذعان کرد که زمینه‌های دیپلماتیک و سیاسی گسترده، اجازه جنگ همه‌جانبه را برای این مدت طولانی نمی‌دهد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل در صورت لزوم، میزان شدت جنگ را تنظیم می‌کند.

هالوی افزود که اسرائیل حتی پس از کاهش شدت میزان جنگ، برای تضمین امنیت طولانی‌مدت ساکنان جنوب اسرائیل، به سازوکار‌ها و ترفند‌های امنیتی نوینی نیاز دارد.

وی تصریح کرد که جنگ در غزه اهداف مهمی دارد که دستیابی به آنها آسان نیست.

این مقام ارشد اسراییل تاکید کرد که این جنگ ماه‌ها ادامه خواهد داشت و ما به شیوه‌های مختلف نبرد می‌کنیم تا دستاوردهای مان در طول زمان، پایدار بماند.

هالوی تاکید کرد: ما به رهبران حماس نیز خواهیم رسید، چه یک هفته یا چند ماه طول بکشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشتر در یادداشتی با اشاره به چشم‌انداز صلح گسترده‌ در خاورمیانه، سه پیش‌نیاز برای صلح در منطقه را اعلام کرده بود: «نابودی حماس»، «غیرنظامی‌سازی غزه» و آغاز روند ریشه‌کنی «بنیاد‌گرایی جامعه فلسطینی.»

نتانیاهو در این یادداشت که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شد، نوشت: «زمانی که این سه شرط برآورده شود، غزه را می‌توان بازسازی کرد و چشم‌انداز صلح گسترده در خاورمیانه به واقعیت تبدیل خواهد شد.»

در شرایطی که هرتزی هالوی، ارتش اسرائیل را دارای اشراف عملیاتی بر شمال غزه خواند اما اذعان کرد نیروهای حماس که در میان مردم غیرنظامی پنهان می‌شوند، هر از گاهی از کمین‌هایی بیرون می‌آمد.