فاطمه سپهری
/

عدم رسیدگی پزشکی به فاطمه سپهری در زندان وکیل آباد مشهد

یک زندانی سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه‌ای که در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس است، علیرغم وخامت حال جسمانی، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، فاطمه سپهری با وجود حالت جسمی نامساعد، از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم است.

اصغر سپهری، برادر این زندانی سیاسی، با انتشار مطلبی اعلام کرد؛ فشارهای اعمال شده از سوی مسئولان زندان، ضربان قلب خواهرم را بالا برده و وضعیت سلامتی وی را نگران کننده کرده است.

آقای سپهری عنوان کرده که مسئولان بهداری زندان تنها به تجویز و تزریق داروهای خواب آور برای خانم سپهری اقدام کرده‌اند.

او افزود که خانم سپهری از درد شدید دست چپ و ناتوانی در حرکت دادن انگشتان دست رنج می‌برد. با وجود اینکه سه هفته پیش جراح معالج دستور به انجام فیزیوتراپی داده، اما به دلیل کارشکنی‌های رئیس بخش زنان زندان، لیلا رامین فر، و معاونش خانم رحیم زاده، از این رسیدگی محروم مانده است.

سپهری در ادامه نوشته که خانم سپهری از خشکی و درد چشم رنج می‌برد، که با دستور مسئولان زندان، از اعزام وی به بیمارستان مخالفت شده است.

خانم سپهری در تاریخ بیست و چهارم مهرماه سال جاری، به مدت یک هفته جهت سیر مراحل درمان به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

او در تاریخ بیست و هفتم مهرماه، تنها با گذشت سه روز از مرخصی درمانی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

این زندانی سیاسی پیشتر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام “همکاری با دول متخاصم” به ده سال حبس، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود.

خانم سپهری پیشتر نیز در بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری مشهد از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه های خارج از ایران” به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

او روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

او در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این محکومیت توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۳ سال و شش ماه حبس تقلیل یافت.

نهایتا اردیبهشت‌ماه سال گذشته حکم حبس و شلاق فاطمه سپهری به مدت ۵ سال و به صورت مشروط تعلیق شده و این فعال مدنی از زندان آزاد شد.